Los Angelesben tegnap este mutatták be Tímár Péter 6:3 című filmjét. Az itthon már nagy sikerrel vetített szatírikus hangvételű alkotást a harmadik magyar filmfesztivál nyitódarabjaként mutatták be a tengerentúlon. Sikerében már előre bízhatunk, hiszen Tímár mozija máris elindult, hogy meghódítsa az öreg kontinens futball- és filmbarátait.A legnagyobb visszhangot egyelőre a film német bemutatója váltotta ki, több berlini lap lelkes tudósításban ismerteti a magyar rendező alkotását. Az írásokban rendre föltárják az ötvenes évek Magyarországának tragikus arcát: a Morgenpost újságírója például az utóbbi évek legszórakoztatóbb magyar vígjátékának aposztrofálja Tímár filmjét, kiemelve a Kárpát-medencei ország eddigi legnagyobb labdarúgó diadalát övező hatalmas mítoszt. Eperjes Károly (Tutti) alakítását dicsérve a szerző hangsúlyozza: a nagy temperamentummal játszó magyar színész megformálta Tutti maga a jellemkomikum „kincses tárháza”, mégsem válik nevetségessé.Az 1953. november 25-i győzelem, amelyet a magyar aranycsapat a Wembley Stadionban aratott, azoknak a magyaroknak a szívét is megdobogtatja, akik még a világon sem voltak a nagy napon. Ám szüleiktől, nagyszüleiktől örökölték a 6:3 mitológiáját. Ez a győzelem az ötvenes évek pokoli diktatúrájától szenvedő magyar nép többsége számára diadalt és elégtételt jelentett. A film erényeként dícséri a Tagesspiegel is, hogy érthetővé tette a győzelem eufóriáját, amelyhez a főhős lelkesedése, Szepesi György rádiós közvetítésének megidézése egyaránt hozzájárult. Az újságíró az utóbbi évek egyik legszórakoztatóbb filmjének nevezte Tímár Péter alkotását. A rendezői fantázia leleménye, ahogyan a film főhőse, a 6:3 relikviáit gyűjtő megszállott futballrajongó Tutti a film jelenidejéből, 1999-ből átkerül 1953 pokolbugyraiba, ahol hazaszeretetét nacionalizmusnak, mindentudását hazaárulásnak vélik. A cikk röviden ismerteti Tímár Péter és Eperjes Károly életútját. A rendezőt a klasszikus Balázs Béla- stúdiós alkotók közé sorolja, aki speciális effektusokkal, a kamera állandó mozgatásával teremt filmjeiben különleges atmoszférát. Eperjes Károly a német filmnézők számára Szabó István Redl ezredes, illetve Hanussen című filmjeinek szereplőjelént közismert. Lendületes, temperamentumos alakításaival kivívta a „magyar Depardieu” címét. Ez az állandó jelző a címe a Berliner Kurier cikkének is, amelyhez mellékelik Eperjes Károly homlokába húzott svájcisapkás képét, a következő képaláírással: Tutti (Karoly Eperjes) tágra nyílt szemmel álmodik a legendás futballmeccsről...

Gyárfás Tamás: Ez nem egy játékfilm, nem egy regény, ez az életem. Ennyi volt