Thália papjainak portréja

2000. 10. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindig is a közkedvelt olvasmányok közé tartoztak a színészinterjúkból szerkesztett kötetek, ezért nem csoda, hogy évről évre szép számmal látnak napvilágot efféle könyvek. A napokban jelent meg a Harmat Kiadó gondozásában Ferenczi Andrea Arcok és szerepek című munkája, amely tizenöt színművésszel készült beszélgetést tartalmaz.Az impozáns tipográfiájú kötet külön érdeme, hogy az intimpistáskodó vagy puszta tényközlő életútinterjúk helyett ember közeli portrét rajzol a megszólaltatottakról, akik számos olyan gondolatot osztanak meg az olvasóval, amelyekről eddig szinte sohasem beszéltek a nagyközönségnek. „Biztosan nem színész valaki a nap mind a huszonnégy órájában. Kíváncsi voltam az életükre, mi zajlik a kulisszák mögött. Gyermekkorom óta izgatott a titok, amellyel a színészek bírnak” – vall kötetének inspirációjáról Ferenczi Andrea. A beszélgetésekből kirajzolódik, miként vélekednek e zárt közösségben létező alkotók a nagyvilágban zajló eseményekről. Feltárul a megszólaltatott művészek intellektuális lénye.Óhatatlanul felmerül a kérdés, vajon mi alapján válogatta össze beszélgetőpartnereit Ferenczi Andrea, hiszen kötetében egymás mellé kerültek közismert, aktív művészek, pályamódosítók, pályaelhagyók és kevéssé ismert színészek egyaránt. „Mindegyikük számára többet jelent a színjátszás puszta mesterségnél. Hivatásnak érzik munkájukat, tudva, hogy bár szórakoztatják a nézőt, amellett nevelniük, oktatniuk is kötelességük. Mindnyájan felelősséggel tekintenek arra az isteni ajándékra, amelynek köszönhetően színészek lehettek.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.