A filmszakma legkiválóbbjai közé tartozik. Látásmódja a metaforateremtés lehetőségeinek szinte teljes skáláját magában foglalja. Nemesen méltóságteljes képeit csodálhatjuk a Székelykapuban, Zsombolyai Jánossal készült filmjében. A groteszk, csúfondáros filmes optika egyik etalonja az Egészséges erotika (rendezte Tímár Péter) képi világa. Kardos Sándor a napokban kapta meg a hazai szakma két fontos elismerését, Az év operatőre címet és az Eiben István-díjat.Édesapám fényképész volt, gyermekkoromban együtt jártuk Magyarország vidéki településeit. Életem meghatározó élménye, ahogyan a filmszalagon egyszer csak megjelenik a kép. A fotót ma is többre tartom a mozgóképnél. S valóban, az ELTE-filmklubos korszak életem másik legszebb periódusa volt a filmezésen belül is. Hőskornak számított, akkor és ott tanultam meg a filmtechnikát, hiszen nem negatív, hanem fordítós anyagra dolgoztunk, amely halálpontos exponálást igényel, mert nem lehet javítani rajta. Többrendbeli alkotótársammal, Jeles Andrással a hőskorban számos amatőrfesztivált megnyertünk. A főiskolára is úgy kerültünk be, hogy a többi között Herskó János felvételiztetett bennünket, aki nem egy filmünket ismerte. Neki ugyanis nem derogált az, hogy eljöjjön amatőrfesztiválra zsűrizni. Mérhetetlenül szerencsésnek érzem magamat azért is, mert Illés György tanítványa lehettem. Ő, a legendás Papi volt végig az osztályfőnököm. Ha létezik a fogalom, hogy operatőr-pedagógus, akkor ő az.– A magyar filmművészet számos csúcsteljesítményében volt szereplő.– A Jeles András rendezte Angyali üdvözlet már-már magnetikus, misztikus erővel hatott rám. Ugyanis munka közben mindvégig azokkal a snittekkel álmodtam, amit nap közben csináltunk. Enynyire következetesen és szisztematikusan ez csak egyetlenegyszer fordult elő az életemben. Jelestől A kis Valentinót és az Álombrigádot is nagyon szeretem. Akár Bereményi Géza Eldorádó című alkotását. Már Géza könyvének elolvasásakor éreztem a történet hihetetlen sodrását, sokszínűségét. S őszintén remélem, hamarosan elkezdhetjük majd a Széchenyi-filmet, a Hídembert is.– S elérkeztünk a Glamourhoz, Gödrös Frigyes látomásos történelmi mesefilmjéhez, amely díjak özönét hozta az alkotóknak.– Direkt módon soha nem keresek megoldásokat. Megpróbálom „megkérdezni az anyagot”, hogy ő mit akar, és körülbelül tíz napon belül meg is kapom rá a választ. Ám ha ennyi idő alatt sem érem el, hogy megmutassa az arcát, akkor sohasem nyílik meg. A Glamour története is személyes ügyemmé vált, hiszen magam is a pesti gettóban születtem, nekem is vásárolt keresztlevelet az édesanyám. A zsidósághoz, a mély és elkötelezett istenhithez is személyesen kötődöm. Elképzeltem egy nagyon mélyen ülő, komor, ámde mégis ragyogó fényvilágot. Bevallottan mesebeli birodalmat. Nekem éppen az tetszett e filmben, hogy nem volt egységes története, hanem szépen összeszőtt, egymástól nagyon eltérő, de önmagukban nagyon finoman megmunkált jelenetek szerepeltek már Gödrös Frigyes eredeti regényében is. Viszonylag ritka, persze nem példa nélküli, hogy egy irodalmilag is jó regény filmre is „helyből” alkalmas.
Kiderült, milyen időre számíthatunk a hétvégén