A varázslatos atmoszférájú Békás-tó természetes díszletéül szolgált a korlátlanul áradó dallamoknak és déliesen pergő ritmusoknak. A meghitt környezet zenészt és hallgatót egyaránt inspirált. Az Armstrong nyomdokain járó Kermit Ruffins, a tradicionális dzsesszt művelő Dr. Michael White és a Lousiana állam kulturális nagykövetének kinevezett Irvin Mayfield brillírozott a Nagyerdő öreg tölgyei között, de nem maradt szégyenben a fiatal magyar tehetség, Botos Róbert, Dresch „Dudás” Mihály és a Vasvári String Trió+ sem.
A közönség pedig, hangulata szerint, a színpad mellett tolongva-ülve, a ritmus csábításának engedve, vagy beszélgetve, eszegetve-iszogatva élvezte önfeledten a pompás esték zenével átitatott hangulatát.
A sajátos felépítésű dzsesszfesztivál ötletgazdája és egyben főszervezője Turi Gábor alpolgármester, aki harminc éve lelkes szakírója az improvizatív muzsikának. A napilapokban, szakfolyóiratokban közzétett publikációk mellett két könyvet is szentelt a témának: 1982-ben az Azt mondom: jazz című kötettel, 1999-ben pedig, utalva az Amerika Hangja Rádió A jazz ideje című adására, hasonló című munkával jelentkezett. Szervezőként azonban csak 2003-ban lépett színre, amikor alpolgármesterként feladatul kapta a debreceni dzsessznapok megreformálását. – Úgy gondoltam, többet kap a hallgatóság a dzsessz világából, ha megpróbáljuk tematizálni a fesztiválokat – mondja. – Tavaly egy fesztiválnapot szenteltünk Saint Louisnak és a városhoz kötődő bluesirányzatoknak, ám még megmaradtunk a koncerttermek falai között. Idén viszont úgy éreztük, hogy túl lehet és túl is kell lépni a falak közé szorított világon, ki kell vinni a zenét a szabadba, lehetőséget kell adni arra, hogy az emberek beszélgetés, evés-ivás mellett élvezzék a muzsikát. Ez a gondolkodás egyáltalán nem idegen a dzsessztől, sőt, eredendően örömzene, a pillanaté, az itt és most varázsának muzsikává oldása. Az ötlet tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért nagy valószínűséggel a 2005-ös chicagói, illetve a 2006-os New York-i zenei irányzatokat bemutató koncerteket is hasonló koncepció alapján szervezzük fesztivállá. Folytatjuk azt az idén elkezdett „hagyományt” is, hogy a szabadtéri rendezvényeken nem szedünk belépőjegyet – summázza a fesztivál tapasztalatait az alpolgármester, akitől megtudtuk azt is, hogy a debreceni dzsesszfesztivál alapján New Orleansban is sikert aratott. A cívisváros teljesítményének elismeréseként ugyanis Kósa Lajos polgármestert és Turi Gábort C. Ray Nagin, New Orleans polgármestere jelképesen városa polgárai közé fogadta.
Soltész Miklós alaposan eligazította Mellár Tamást: ezért sem fognak önök bekerülni a következő parlamentbe