A XIX. század végén Kemény Henrik nagyapja, a csizmadiából vásári mutatványossá lett Korngut Salamon által életre keltett népi hős, Vitéz László a magyar Paprikajancsi méltó utódjaként rövid idő alatt meghódította a világot. Figuráját kicsit tovább- fejlesztve, alapvető jellemvonásain mit sem változtatva több mint öt évtizede az unoka, ifjú Kemény Henrik tölti meg estéről estére, vásárról vásárra élettel. A naiv-ösztönös, ugyanakkor furfangosan agyafúrt Vitéz László azóta nyűgözi le vásárról vásárra, estéről estére homogénnek egyáltalán nem nevezhető közönségét. Az ifjakat és véneket foglyul ejtő varázs magyarázata „egyszerű”: a bábosdinasztia minden részletre ügyelő technikájának hű megőrzése csakúgy hozzájárul ehhez, mint a virtuóz kézjáték, a mulatságos-szellemes szövegmondás, a bábos hallatlanul széles skálán mozgó hangkészlete.
Meg kell azonban mondani, hogy Vitéz László világsikere nem csak a bábos dinasztia, illetve ifjú Kemény Henrik tehetségéből táplálkozik. Hozzájárul a tartós sikerhez az is, hogy a földön mindenütt ismerik rokonait, és mindenütt ugyanazért szeretik. Nem más ugyanis ő, mint a szabad szájú, humoros-igazságos népi hős mindig győztes megtestesítője. Legkorábbról ismert őse az olasz Pulcinella, sokak által kedvelt nagybátyja a brit Mr. Punch, de „családjába” tartozik egy kínai szókimondó hős is, aki az európai figuráknál kissé filozofikusabban jeleníti meg jó és rossz küzdelmét. A távol-keleti rokon ugyanis a világos és a sötét erők soha el nem dőlő küzdelmét nemcsak a külvilágban, de az emberen belül is megjeleníti. Ettől azonban még a kínai kiskakas is Pulcinella és Mr. Punch családjához tartozik.
Nem véletlen hát, hogy Vitéz László és a többiek megértéséhez nem kell tolmács: Kemény Henrik, Gatto, Fai és Anderle „üzenetét” értik és érzik mindenütt a világban. A különböző, ám mégis egy tőről fakadó vásári népi bábhősök formációinak életre keltői közül éppen e három külföldi művész köszönti vasárnaptól három hétvégén át ifjú Kemény Henriket. A január 23-án Debrecenben szervezett első fesztiválnap Anton Anderle szlovák marionettbábosnak és Salvatore Gatto olasz Pulcinella-játékosnak adott alkalmat a magyar közönség meghódítására. A legnagyobb kesztyűs bábosok között számon tartott Gatto igazi nápolyi trubadúrként gitárjátékkal vezette be a pimasz kis Pulcinella mulattató históriáját, és késztette hasfogásra a mélyen tisztelt publikumot. Műfaji színesítésként lépett színre és varázsolta el a közönséget a pécsi Márkus házaspár pantomimelemekkel a gyermekszínház legszebb hagyományaival és páratlan humorral ékeskedő előadása. A nap fénypontja azonban ifjú Kemény Henrik Vitéz László-előadása volt, amin a művész egy vadonatúj bábot mutatott be a közönségnek. A külföldi vendégek Győrben is előadják produkcióikat. Budapesten Anton Anderle produkciója mellett egyebek között Gyurkó Henrik, Pilárik Gábor, Vajda Zsuzsa, Szász Zsolt köszöntik műsorral a 80 éves Kemény Henriket három órakor a Kolibri Színházban. Fél héttől a Budapest Bábszínházban folytatódik az ünneplés a Szervusztok, pajtikák! című vándorkiállítás megnyitásával, majd Kemény Henrik köszöntését követően Anthony R. Clark brit és Salvatore Gatto olasz bábjátékos előadásával. Az utolsó produkció Vitéz László fellépése lesz.
Magyar Péter a nők elleni erőszak napját alapította meg