Bal keze még megfeszítve. A jobb karját már a feltámadás átszellemültségével tárja az ég felé Gömbös László szobrászművész fa Krisztusa. Szemben vele a falon a Paradicsom tárul a néző elé Marosfalvy Antal festőművész A tudás fája című képéről. Bíró Ildikó, a józsefvárosi Polgárok Házának művészeti vezetője kedden este köszöntötte a két képzőművész közös tárlatának nézőit. Az 1956-os forradalom eszméi előtt tisztelgő kiállítás november 4-ig látogatható.
Jankovics Marcell filmrendező tárlatvezetésében fölhívta a figyelmet arra, a jó művek ismérve, hogy a konkrétumokon túl örökérvényűen szólítják meg az embert. Marosfalvy Antal festőművész egymás mellett álló fűzfás képei különleges formájukkal finoman utalnak az 1956-os lyukas zászlóra, de a megfeszített Megváltóra is. Mindegyik fából újabb és újabb friss hajtások nőnek. Ahogy az országot is újra és újra keresztre feszíti a kommunizmus, de aztán mindig újjáéled és föltámad, reményeink szerint a közeljövőben is. A festő az áruló Káin motívumának többszöri ábrázolásával utal arra, hogy a testvérgyilkos Káin és a tiszta áldozat, Ábel is örökre velünk van. Ugyanezt az örökös ellentétet Gömbös László szobrászművész a sátánian durva, pisztolyos ávósnő és a forradalom angyala, az ártatlanul kivégzett orvostanhallgató, Tóth Ilona szobrával ábrázolja.
Soltész Miklós alaposan eligazította Mellár Tamást: ezért sem fognak önök bekerülni a következő parlamentbe