Hiánypótló a hazai szellemi életben a január 30-ig nyitva tartó kiállítás , hiszen a szükségesnél jóval kevesebb esély van a sajátosan női értékek megjelenítésére, bemutatására. A kitűnően rendezett tárlat alkotói méltán lehettek szereplői a sajnálatos módon még mindig úttörőnek számító vállalkozásnak, ugyanis műveikkel bizonyítják: avatott kézzel nyúlnak a meghitten intim, a hétköznapi, történelmi és mitikus témákhoz egyaránt. Utóbbi közelítésből megkapó Szabó Antónia Garabonciás című képének naiv fogalmazásmódja, merész színkezelése, a sárkányt piros pántlikával kocsijába fogó ördöngös diák zöldben-türkizben ragyogó égi világa. A nap-hold szimbolikára építő ősi magyar hitvilág elevenedik meg Molnárné Ötvös Tünde Magyar ikon című, ablakot formázó bronzba és fába álmodott térplasztikájában. Izgalmas játék Kunkli Irén ragasztásost technikákat hagyományos festészeti megoldással ötvöző Genezis című alkotása.
A mitikus-filozófiai gondolatsorral, amiben feltétlenül említést érdemel még Nuridsány Éva Ikarusz című alkotása, ahol a kereszt és a fény témáját ragadja meg sajátos látásmóddal az alkotó, párhuzamosan van jelen egy másik tematika, amit az intimitás és a nő címen lehetne összefoglalni. A belső hangulatokat megfogalmazó művek képviselőjeként Palotai Erzsébetet és Bíró Esztert lehet említeni, ebbe a körbe illeszkednek Holb Margit nemezképei, illetve Wrábel Erzsébet durva anyagok felhasználásával készült, mégis finom képei is.
Összességében nyugodtan elmondhatni: aki meglátogatja e különlegesen szép kiállítást igazolva látja majd a női jogokért szót emelő Janine Cooper szavait, amiket Porkoláb Gyöngyi idézett a kiállítás megnyitóján. Eszerint: „Légy igazi szakértője valaminek. Bárminek. Akkor alig kerül szóba a kérdés, hogy valójában nő vagy.”
Újabb szigorítást vezettek be a palackok visszaváltásánál