Tavaly októberben indult az ütőssorozat, egy fél tucat város zenészeit felvonultató találkozóval, hogy aztán decemberben el is érje első csúcspontját a japán esttel. Ehhez friss volt a zenészekben az élmény, hiszen szeptemberben szerencséjük volt ellátogatni a felkelő nap országába, ahol közvetlenül tapasztalhatták meg a sajátos keleti kultúra varázsát. A hatás nem is maradt el: parádés koncerttel rukkoltak elő: látványként is lenyűgöző hangszerarzenált vonultattak fel a színpadon, amitől semmiben nem maradt el a különleges zeneszerszámok által előidézett, magával ragadó hangzásvilág. Ahogy Szabó István művészeti vezető szavaiból kiderül, személy szerint érzett némi kockázatot a japán koncert színpadra vitelekor, ugyanis az ütősöket kedvelő debreceni közönség inkább látványos-humoros estek vendége volt eddig, most viszont a magas művészetet kapta – igaz, látványos formában.
A hatás minden képzeletet felülmúlt: a nem kis részt fiatalokból álló közönség körében nagy tetszést aratott a gumidarabkával dörzsölt üstdob, az éneklő fűrész a jávai, a kínai és a púpos kongó fémes hangzásvilága. De hasonlóan megfogta a publikumot az amerikai magas művészet is: John Cage Amores című műve például, aminek középső, fő tétele gumival és szögekkel preparált zongorára épül, ugyancsak utat talált a hallgatóság lelkéhez. Sokak számára kissé meglepően nem okozott befogadási nehézséget az ugyancsak elvontnak tartott Gordon Stout vagy George Hamilton Green műveiből felépített koncertrész sem. A sorozat folytatódik, áprilisban 23-án a Klasszikusok ütőhangszeren, ütőhangszeres klasszikusok című koncert kerül sorra, ahol remélhetőleg helyet kapnak az Amazonas vidékének egzotikus hangzásai is.
Szavaztak az olvasók: ez Magyar Péter legbotrányosabb kijelentése