A diákszínpad két évtizede

2006. 11. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budai Szent Imre Ciszterci Gimnázium színháztermében a napokban mintegy háromszáz ünneplő felnőtt és gyerek, öreg és aktív diák emlékezett arra, hogy Lukácsi Huba magyar–angol szakos tanár, az elhivatott pedagógus húsz évvel ezelőtt alapította meg a gimnázium színjátszó körét a legendás, akkor József Attila Gimnáziumnak nevezett középiskolában. A nagy csapatot most a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Latinovits Zoltán Diákszínpadának hívják – Latinovits Zoltán 1949-ben a Szent Imre színpadán bizonyította először tehetségét.
Régi és új színjátszói irodalmi aranykorokra emlékeztető, lenyűgöző műsorral lepték meg Lukácsi Hubát és feleségét. Részben vetített képekkel, részben újrajátszva idézték fel azt a huszonnégy bemutatót, amelynek során a tanár klasszikus korok igényességével plántálta a „Jóska”, illetve a Szent Imre színpadára többek között Szigligeti Liliomfiját, Tamási Áron Énekes madár, Vitéz lélek, Shakespeare Vízkereszt, vagy amit akartok, Corneille Cid, Cinna, Racine Phaedra című drámáját, legutóbb Thornton Wilder A mi kis városunk című színművét. Eközben a keze alatt több irodalom- és színházszerető generáció is felnőtt. Tagjai között vannak olyan sikeres színművészek, mint Sudár Annamária, Schneider Zoltán televíziós személyiségek, vagy mint az emlékezőműsort vezető Süveges Gergő. A kiváló, Párizsban élő szemsebész, Papp Melitta azért tért haza erre az estére, hogy részt vegyen a műsorban. – Tanár úr, köszönjük! – ezzel a mondattal zárták szinte mindannyian produkciójukat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.