Ötven év francia plakátjai

Munkatársunktól
2007. 01. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január 17-én a budapesti Francia Intézet és a Budapest Galéria közös kiállításaként nyílik meg a Budapest Kiállítóteremben (V. kerület, Szabad sajtó u. 5.) az Ötven év francia plakátjai című kiállítás. A tárlat fontosságát elsősorban az adja meg, hogy a művészi plakát Franciaországban jelent meg először a XIX. században olyan tehetségek révén, mint Chéret, Toulouse-Lautrec vagy Mucha. Őket követte Cappiello, majd az első világháború után Carlu, Cassandre, Colin és Loupot. 1945 után egy új generáció jelent meg. Savignac és André François Cassandre tanítványai, míg Villemot Paul Colin iskolájának óráit hallgatta. Az uralkodó stílus – a vizuális bohózat – megalkotója Savignac volt a Monsavon kis tehenével. A háború utáni nyomorúságos időkben a franciáknak szükségük volt a nevetésre: a komikus kis figurák, állatkák, amelyek a termékkel úgy játszanak, hogy közben annak legjobb tulajdonságait hangsúlyozzák, a közönség igényeinek tökéletesen megfelelt. Az élénk színek, amelyeket Villemot-hoz hasonlóan a többi plakátművész is használt, tovább emelték a hirdetések vidámságát.
A 60-as évek végén a plakátművészetet egyszerre több hatás is éri: egyrészt a fotó, a reklámügynökségek és a marketing megjelenése, másrészt a svájci (Jean Widmer) és a lengyel (Cieszlewicz) művészeti stílusok.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.