Nem tudnám megmondani, hogy az Így jártam anyátokkal mennyire korszakos sitcom, de néhány alapigazságot meglepő módon mond ki. Ezek közül az egyik, hogy a vámpírok már nem menők. Az évtized vámpírtörténetei olyan mélyen ivódtak bele a filmgyártásba, mintha ez a kódolás sosem akarna múlni. A történetek és folytatások nyúlnak, mint a rétestészta, végeláthatatlanul hömpölyögnek a vámpírfilmek, amióta pedig a vámpírok és a vérfarkasok karöltve járnak együtt, vagy egymás ellen, mintha ez a sorminta tényleg soha nem akarna véget érni. Mindent tudunk a vérszívókról, már azt is, amit nem tudtunk, vagy netán ők maguk sem tudtak magukról.
Stephanie Meyer Alkonyata stílussal és finesszel érkezett meg a túlkínálatba, amely végső soron egy elcsépelt Rómeó és Júlia történetbe csempészett életet azáltal, hogy a gimis tinivígjátékot vérfarkasok és vámpírok kontextusába helyezte. A moziváltozat ezzel együtt tinirománc volt a javából, ami már a második részre is elfáradt, de ebből a fiatal rajongók milliói mit sem észleltek. Őket addigra már beoltották az Alkonyat-mániával, futnak minden új könyvért, és a premier éjszakáján fagyoskodnak a mozik előtt az új filmekért.
Egyszer talán ez is véget ér – de ezúttal őszintén kívánom, hogy ez egyszer minél előbb következzen be. Az Alkonyat – Hajnalhasadás 1. bravúrosan két részre vett utolsó (?) epizódja azt az alapvetést sugallja, hogy itt olyan rengeteg a történés, ami nem fér be egy játékfilmnyi időbe. Nos, aki elhiszi: egy hollywoodi stúdió tisztában van azzal, hogy egy vágó fizetése kevesebb, mint egy egészestés film költségvetése, akkor csúnyán átverve érzi majd magát a legújabb vámpírmozi megtekintése után. A történet egyszerűen gyáván elhagyja a vámpírsémát, s helyette egy szerelmi enyelgésbe süllyed, amibe vissza-visszatérően megjelennek farkasok vagy vámpírok, ám ez csak a sorminta kedvéért történik. Mint ahogy azok a kötelező jelenetek is, amikor halálra vált tekintetű emberek sokatmondó nézéssel üzenik nekünk, ők ám nem egy rockzenekar imidzsépítésből púderezett arcú tagjai, hanem vámpírok, bizony. Így a Hajnalhasadás 1. két órája két részre osztható fel: a házasság és nászút, valamint a gyermekvárás aggodalma. Mindezt végtelenül elnyújtott módon, gátlástalanul, a játékidő figyelembe vétele érdekében. S mindezt minden pillanatban rémesen művi módon.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!