Szerdán este A rabbi macskája című 3D animációs film vetítésével kezdetét vette az Uránia Nemzeti Filmszínházban az Anilogue. A nyitófilm a legrangosabb animációs seregszemle, a francia Annecy díjnyertes darabja volt idén, egy népszerű francia képregény rajzfilm adaptációja. Története a húszas évek Algériájában játszódik, ahol sok gond nyomja Sfar rabbi vállát: nemcsak lánya, Zlabya kamaszodik, de macskája is beszélni kezd – miután elfogyasztotta a papagáját. A helyzetet nem enyhíti, hogy a rabbi félholt festőt talál egy Oroszországból érkező küldeményben. A festő egy legendás afrikai törzs nyomát kutatja, s mielőtt észbe kapnának, a lelkes művész színes csapatot szervez, és belevágnak a kalandba. A filmet a közönség vasárnap tekintheti meg még egyszer.
A csütörtöki nap vetítései közül külön említést érdemel a cseh különítmény programja. Az egyik az Alois Nebel egész estés animáció, ami 1989-ben játszódik, s egy kis Szudéta-vidéki vasútállomás forgalmistájáról szól, akit rémálmok gyötörnek, mert munkahelye a második világháborút követő kemény németellenes megtorlás színhelye volt.
Emellett PAF – Other Visions címmel válogatott rövidfilm-összeállítást is választhatunk, amelyben tematikus cseh animációkat gyűjtöttek csokorba. Aki pedig a program krémjére kíváncsi, csütörtökön akár mindhárom rövidfilmes versenyblokkot meg tudja nézni. A legtürelmetlenebbeknek is lesz még mit választania a további napokon.
Az Anilogue tehát teljes gőzzel elkezdődött, ám még a startpisztoly dördülése előtt nyilatkozott a műfajról két zsűritag. „A legjobb dolog az animációban a kreatív történetmesélés. Azt szeretem benne, hogy hihetetlenül kreatív technikákat használhatunk, amelyekkel fantasztikus történeteket hozunk létre” – mondta Hilmar Sigurdsson animációs filmproducer, a rövidfilmes zsűri tagja. Fabrizio Ferrari, a Rome Independent Film Fesztivál igazgatója az idei Anilogue egész estés filmjeinek ítészeként érkezett Budapestre. „Rengeteg filmkészítő lelkes művészi és tudományos munkája bújik meg a technikai fejlődések mögött” – mondta. „Amit én az animációs filmekben a legjobban szeretek, az a szüntelen művészi és tudományos kutatás. Hogy az animációs film készítésében folyamatosan jelen van az újítás mint elérendő cél, aminek az eredményeként gyakran nagyon magas művészi alkotások jönnek létre” – tette hozzá. „És persze nem utolsósorban azért szeretem az animációs filmeket, mert a folytonos újítás, új utak keresése miatt az animációs világban sokkal gyorsabb a fejlődés, mint a hagyományos moziban” – fogalmazott Ferrari. Ennek az ideának lehetünk tanúi az Anilogue programját böngészve.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!