A Wiener Staatsoper szóvivője is megerősítette a hírt; a boszniai Travnikban született, a horvátországi Zágrábban diplomázott énekesnő a bécsi közönség kedvence volt az ötvenes évektől.
A legendás Mozart-karmester, Karl Böhm szerződtette a dalszínházhoz, ahol a második világháborút követő három évtized legjobb Mozart-szopránja címet is kivívta. Nemcsak az osztrák fővárosban énekelt, hanem szerte Európában, vendégszerepelt Magyarországon is. A repertoárja azonban nem szorítkozott Mozartra, a Richard Strauss-művekben nyújtott alakításait is igen nagyra tartották. Különleges szopránja tette lehetővé, amire valószínűleg nincs más példa, hogy A rózsalovag mindhárom női főszerepét játszotta, a Marschallint, Octaviant (amit általában mezzók énekelnek) és a lírai szoprán Sophie-t is.
Október 24-én ünnepelték a 90. születésnapját, ekkor az ORF, az osztrák közszolgálati rádió az interjúiból sugárzott, amelyekben Sena Jurinac elmondta: a karmesterek szerették a hangját, bár féltették is, amiért annyi különböző hangfajt igénylő szerepet vállal, és hogy az éneklés örömét tartotta pályája során a legfontosabbnak. Drámai szerepei között ott volt a Don Carlos Erzsébetje, az Otello Desdemonája és a Tannhäuser Erzsébetje.
A legtöbb kritika szerint a háború utáni éveknek legjobb Komponistája volt az Ariadné Naxosban című operában, Marie a Wozzeckben. 1982-ben vonult vissza a Bécsi Állami Operaházból.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!