Az akcióhoz a Feltrinelli könyvesboltlánc északolasz bortermelőkkel szövetkezett. Hat éve tart az együttműködés, esztendőnként novellapályázatot hirdetnek amatőr írók számára. A téma csak annyiban kötött, hogy a borhoz kell kapcsolódniuk az írásoknak, amelyek közül az első három helyezett kerül fel a palackok oldalára.
Az évek múltával egyre többen pályáztak, az idén már ezerre nőtt a számuk, és most először már nemcsak címkés kivitelben, hanem a palack borokhoz csatoltan külön kis füzetecskében is megjelennek az írások. A példányszám mai irodalmi mércével mérve igen tekintélyes: hétszázezer példányban kerülnek forgalomba a művek.
– Az emberek nagyon keveset olvasnak Olaszországban. Ha sikerül ösztönöznünk az olvasást az egyszerű emberek körében ezekkel a könnyed, de nagyon megindító novellákkal, akkor elégedettek lehetünk – mondta Ettore Nicoletto, a Santa MargHerita bortermelő-szövetség elnöke.
A statisztikák szerint minden tizedik olasz családnak egy árva könyv sincs az otthonában, és az olaszok csupán 47 százaléka olvas el legalább egy könyvet évente „önként”, vagyis nem azért, mert a kötet elolvasása szakmája vagy tanulmányai miatt szükséges.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!