Piranha 3D
A cápa 1975-ös sikere után mindenki pánikszerűen igyekezett olyan horror-témákat keresni, amelyekben valami a tenger mélyéről támad, s nem feltétlenül egy nagy fehércápa. Persze A cápa sem kerülte el a folytatást, ám az 1978-ban készült második része mellett bejelentkeztek mellé a piranhák is. Sőt, Joe Dante rendezése, a Piranha volt akkora siker, hogy három évre rá James Cameron is élesítse oroszlánkörmeit egy folytatáson (Piranha 2. – Repülő gyilkosok). A nyolcvanas évek horrorfilmjeinek manapság oly népszerű felidézgetésekor pedig magától értetődő természetességgel merült fel egy remake gondolata a dél-amerikai folyami ragadozóhalakkal (is). S mivel a Piranha 3D Alexandre Aja kezei közé került, így garantált volt a vérben tocsogás és válogatott gyilkosságok. A történet röviden: jönnek a piranhák és mindenkit megesznek. Amúgy a Piranha 3D nem is akar több lenni egy végtelenül ostoba horrorfilmnél, ahol kizárólag a zsigereléseken, s látványos szadizmuson van a hangsúly, s ez azért sokban megkülönbözteti a magukat többnek láttatni akaró, a listán szereplő többiektől. Az alpáriságnál csak az okozott még nagyobb döbbenetet, hogy a filmben olyan egykor jegyzett színészek is szerepelnek, mint Richard Dreyfuss, Ving Rhames és Elisabeth Shue.
Hopp
Bár távol álljon tőlem, hogy egy álomgyári, gyerekeknek szóló történeten számon kérjek bármilyen valóságosságot, de úgy vélem, szándékosan lenézni a gyerekközönséget mégiscsak teljesen szükségtelen. A Hopp pedig szomorú példafilm erről és hogy Hollywood számára mit jelent a Húsvét. A történet szerint a Húsvét-szigetek egyik totemoszlopában serénykedik a Húsvéti Nyuszi és csibesegítői, akik szorgosan készülnek az év, számukra legfontosabb napjára, hogy az édességeket minden gyereknek időben kiszállítsák. A Húsvéti Nyuszi fia azonban a hagyományok helyett inkább zenei karrierjét egyengetné, s a lázadás részeként Hollywoodba megy, hogy megvalósítsa álmait. A Hopp nemcsak gond nélkül kever szezont a fazonnal, de egyúttal olyan összefüggéseket is teremt, amelyek már mindenféle banalitáson túlmutatnak. A mese forgatókönyvírói a múltban gyökerező szokások feldolgozásakor a könnyed szórakoztatás mellett nem sokra másra figyeltek oda. Mivel pedig a Húsvétról közel sem készült annyi film, mint a világ – vallástól függetlenül – legnépszerűbb ünnepéről, a karácsonyról, ezért az alkotók gond nélkül adaptálták a Télapu című film történetét a nyuszik és tojások világára. Botrány.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!