„A pénz világa, a kapitalizmus kritikája 1930-ban tagadhatatlanul kicsengett Weill és Brecht művéből. Szeretném, ha a mai néző is elgondolkodna a gazdaság, az üzlet, a kézzel fogható valóság és a magánélet intimitása, az érzelmek, az álmok viszonyáról” – magyarázta a rendező.
Jerome Deschamps megjegyezte: vicces és trükkös rendezőnek ismerik, de ezúttal biztosan nem lesz vicces. A Mahagonnyban – ahogy az életben – az ember a tűzzel játszik, odaadja magát a pénznek, az italnak, a durvaságnak, a szexnek, és ha jön a gazdasági vagy természeti katasztrófa, azt valamiféle bibliai büntetésként éli meg, de nem okul a történtekből. A librettó nem zárja ki, hogy pucér jelenetekkel provokálja a nézőt, azonban inkább az árulást, a szolidaritás hiányát akarja hangsúlyozni és nem az erotikus vonásokat. Kevés díszlettel, a fiatal Vanessa Sannino excentrikus ruháiban rendezi meg az előadást. Úgy véli, rendkívül erős csapattal dolgozhat, a világsztár Angelika Kirchschlägerrel, aki Jenny Hillt alakítja. Csodálatosnak tartja a burgenlandi, magyar származású Elisabeth Kulmant, aki özvegy Begbicknét személyesíti meg.
A Budapesti Wagner-napokról Budapesten is népszerű Tomasz Konieczny játssza Hétszentség Mózest és Christopher Ventris lesz Jim Mahoney favágó. Ingo Metzmacher vezényli a darabot „nagyszerű intuícióval”.