A vadász éjszakája (1955)
Réges-régen, amikor még nem is volt divat a tetoválás, amikor még szó sem volt ellenkultúráról, amelynek jelképévé válhatott volna, készült egy emblematikus film, amelyben hihetetlen erős jelképként jelent meg egy – pontosabban kettő – tetoválás.
Charles Laughton kultikus rendezése, az 1955-ös A vadász éjszakája Robert Mitchum valószínűtlen alakításával töretlenül kult-státuszért kiállt. A történet főhőse egy vallási fanatikus, aki elvesz egy befolyásolható és megvezethető özvegyet, s két kisgyerekéből próbálja szép szóval, majd erőszakkal kiszedni, hova rejtette igazi apjuk a rablásból szerzett pénzét. A vadász éjszakája a korhoz képest kifejezetten kíméletlen, pszichotikus mozi, amiben már attól is a frász kerülgette az embert, ahogy Mitchum nézett. Bal és jobb kezének ujjaira pedig sokatmondóan a Szeretet (Love) és Gyűlölet (Hate) szavak voltak tetoválva. Azóta mindenki (beleértve Lars von Triert) innen lopja az ujjtetkók ötletét.
Cape Fear – A rettegés foka (1991)
Martin Scorsese a kilencvenes évek elején gondolt egy nagyot és remake-et rendezett, ami akkor égbekiáltó tettnek számított A taxisofőr, Dühöngő bika és Nagymenők filmek rendezőjétől. Az 1991-es mozi egy 62-es Gregory Peck film újrája, amelyben történetesen A vadász éjszakája szadista Robert Mitchumja volt újfent a rosszfiú.
Scorsese a szerepet kedvenc színészére az éppen csúcson tartózkodó Robert de Nirora hagyományozta. Vadállat erőszaktevő De Niro 14 év börtön után felkerekedik, hogy „meglátogassa” az ügyvédet és családját, aki sikertelenül védte őt. De Niro börtöntetkói a kigyúrt felsőtesten pompásan festenek, és Bobtól feltétel nélkül elfogadtuk, hogy ő most egy valóban ijesztő és mindenre elszánt barom, aki vérszagot érez. A kereszt a mérlegekkel a hátán azonban legalább annyira emlékezetes volt, mint a szerep kedvéért elrondított fogai.
Egykoron harcosok voltak (1994)
Kevés sokkolóbb film került a kilencvenes években a mozikba, mint Lee Tamahori szenzációs, Egykoron harcosok voltak című darabja. Az új-zélandi alkotás két maori leszármazott házasságáról, családi tragédiájáról szól. Szeretve gyűlölni, gyűlölve szeretni jellemzi leginkább a Tamahori-filmben felskiccelt kapcsolatokat, amelyben váratlan – mellbevágó – fordulatból sincs hiány.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!