Tényleg szeretethiányban szenvedünk?

Több évtizedes pszichológiai praxisom során rájöttem, hogy az emberek többsége szeretethiányban szenved – mondta a vajdasági Magyar Szó csütörtöki számában megjelent interjúban Hódi Sándor pszichológus annak kapcsán, hogy megjelent Szívügyek – égi és földi szerelem című könyve.

Grund
2012. 01. 19. 12:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szerző elmondta: eddigi munkássága során, pszichológusként sok témával foglalkozott már, körüljárta az öngyilkosság, a családi konfliktusok, a párkapcsolati problémák, a nemzetiidentitás-zavarok, a kisebbségi komplexusok témakörét, és úgy érezte, időszerű lenne, ha a szívügyekkel, jelesül a szerelemmel is foglalkozna.
Hódi Sándor könyvében a szerelem jelenségét járja körül. „A fogalom tisztázása érdekében a könyv fejezetről fejezetre haladva megismerteti az olvasót a szerelemre vonatkozó filozófiai és pszichológiai elméletekkel, a neurológiai, biokémiai és agykutatási eredményekkel” – fogalmazott a szerző.

Hódi – mint mondta – könyvében igyekezett „körüljárni azokat a személyi sajátosságokat, kapcsolati formákat és társadalmi szerephelyzeteket, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy bensőséges viszonyt tudjunk kialakítani másokkal, illetve hogy ezek hiányában a modern tömegtársadalmakban hogyan válik uralkodóvá az érzelmi és érzéki meghasonlottság, az elárvulás, az intimitáshiány”. A szerző azoknak ajánlja a könyvét, akiknek „érzelmi élete, »szívügyei«, a boldogtalanság miatt szükségét érzik egy belső önvizsgálatnak.”

A Széchenyi István Stratégiakutató Társaság kiadásában megjelent könyvet pénteken hatkor a Tisza-parti Adán, a városháza dísztermében mutatják be a magyar kultúra napja alkalmából rendezett ünnepségen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.