A párizsi közlekedési vállalat (RATP) reklámcége nem volt hajlandó Stéphane Guillon humorista plakátjának kihelyezésére a metró hálózatában, mert „túl politikai jellegűnek” érezte. Guillon rögtön tiltakozott, és cenzúrának minősítette a döntést. Plakátja a párizsi Olympia előadóteremben tervezett előadóestjét hirdette a következő szavakkal: „Májusban Stéphane Guillon is távozik”. A franciák számára a szöveg átlátszó célzást jelentett a tavaszi elnökválasztásra, illetve azon Nicolas Sarkozy elnök vereségének lehetőségére utalt. „Ez eleve elfogadhatatlan kiindulópont volt számunkra. Jogászaink úgy értékelték, hogy nem egyeztethető össze a közlekedési vállalattal kötött megállapodásunkkal, annak értelmében ugyanis tartózkodnunk kell bármilyen politikai vagy vallási tartalomtól, és ez különösen érvényes az elnökválasztás időszakában” – magyarázta a RATP reklámcége.
A politikai tiltást követte az erkölcsi. J. C. Decaux hirdetési cége bejelentette, hogy eltávolítja a reklámtáblákról Jean Dujardin és Gilles Lelouche Les infideles (A hűtlenek) című új filmjének szexuálisan túl explicitnek tartott plakátjait, ugyanis ilyen értelmű felszólítást kapott a hirdetők szakmai hatóságától, az ARPP-től. A pajzán epizódokból felépített vígjáték, amelynek premierje február 29-én lesz, két kalandkereső férj hűtlenkedéseit meséli el, főleg arra helyezve a hangsúlyt, hogy milyen leleményes cselekkel próbálják kijátszani féltékeny feleségeik éberségét.
Az egyik plakáton Jean Dujardint látni (akinek legutóbbi hollywoodi némafilmje ettől a kampánytól függetlenül Oscar-gyanús), amint arccal a néző felé fordul, kezében egy fejjel lefelé tartott nővel, akiből csak két meztelen lába látható a férfi fejétől jobbra és balra, ráadásul a színész egy „félreérthető” megjegyzést is tesz. A másikon Gilles Lelouche telefonon azt mondja: „Mindjárt meg fog szakadni, alagútba hatolunk be”, miközben egy hátulról fényképezett nő két kezét alulról felnyúlva a vállára helyezi, haja pedig a férfi dereka alatt látható. Stéphane Martin, az ARPP vezérigazgatója azzal indokolta a döntést, hogy ezek a plakátok „nyilvánvalóan ütköznek a közönség egy részének érzéseivel, mivel olyan képet sugallnak a nőkről, amely sérti méltóságukat és a jó ízlést”.
Az ügy híre a Twitter révén hamar eljutott az Egyesült Államokba, ahol a közvélemény igen érzékenyen reagál a jó erkölcsöket sértő ügyekre. Így az új film érdekében kifejtett reklám aligha bizonyult jó hírverésnek az Oscar-gála előtt, amelyen A némafilmes című mozi, amelynek főszereplője Jean Dujardin, az egyik fő esélyesnek számít, hiszen három kategóriában is nevezték az aranyszobrocskára.
A plakátok tervezői viszont értetlenül fogadták az ARPP állásfoglalását, már csak azért is, mivel évekkel korábban már voltak hasonló plakátok, és akkor a legkisebb felzúdulást sem váltották ki. Más kérdés, hogy a média lecsapott a botrányra, és a tévék részletes beszámolóinak köszönhetően a visszavont plakátot alighanem többen látták Franciaországban és világszerte, mint az évad bármely más francia filmreklámját.
A közízlés őrei Marseille-ben is elfogadhatatlannak ítéltek egy filmreklámot. A dél-franciaországi kikötőváros közlekedési társaságának reklámhatósága nem volt hajlandó az autóbuszok oldalán engedélyezni az Underworld: Az ébredés című fantasztikus film hirdetését, amelyen Kate Beckinsale, illetve az általa megtestesített vámpírnő a közönségre fogja fegyverét. Az illetékesek a Marseille-ben dúló, az utóbbi időben több halálos áldozatot követelt erőszakhullám keltette légkörrel indokolták, hogy miért nem való a város útjaira a harcos látvány.
Etienne Lerbret, a film ügynöke már csak azért is abszurdnak nevezte a döntést, mivel más francia városokban semmiféle korlátozás nem sújtotta a reklámot, továbbá az Underworld-sorozat előző részeit már 1,6 millióan nézték meg Franciaországban. „A közönség elég felnőtt ahhoz, hogy meg tudja különböztetni a filmben szereplő vámpírt és farkasembert a valóságtól” – méltatlankodott a film forgalmazója.

Drogdíler lőfegyvereit árulja a NAV