Mark Bridges, aki a Magnólia, a Vérző olaj, a 8 mérföld, Az olasz meló, A harcos, a Greenberg jelmezeit is tervezte, szerepel a legjobb jelmeztervezőnek járó idei Oscar-díj jelöltjei között. Korábban már több díjat is nyert A némafilmessel, többek között a brit filmakadémia (BAFTA) díját.
Nagy kihívás egy jelmeztervezőnek megálmodni az 1927 és 1932 között Hollywoodban játszódó fekete-fehér némafilm jelmezeit: egyszerre kellett ügyelnie a vásznon kifejtett hatásra és a korszak pontos stílusára. A Los Angeles-i Divat és Dizájn Múzeumban áprilisig kiállított jelmezkollekció a néző által nem is gyanított szín- és anyaggazdaságról árulkodik.
– Valódi világot kellett teremtenem, hogy a színészek megélhessék az elképzelt világot – mondta Bridges a francia hírügynökségnek. – Ráadásul kicsi volt az esély arra, hogy valaki színesben akarja vetíteni a filmet. A színeket hagyományos módon válogatta, ám gondosan ügyelt az alapanyagokra. – Amit nem tudtam elmondani a vásznon a színekkel, azt elmondtam az anyagokkal, a laméval, a szaténnal – mondta a tervező.
A kontrasztokat a drámai hatás elérésére használta fel. Így például amikor a főhős, George Valentin, akit Jean Dujardin alakít, karrierje csúcsára ér, az öltözéke kontrasztos hatású: fehér inget visel igen sötét öltönnyel.
Peppy Miller viszont (Bérénice Bejo), aki akkor még csak Valentin egyszerű imádója, de dicsőséges karriert csinál később a hangosfilmben, miközben a némafilmes George a feledés homályába merül, az elején nem tűnik ki túlságosan. A film elején viselt korallszínű ruhája fekete-fehérben átlagosnak tűnik. – Egy kis kontrasztot adtam neki egy fehér nyakékkel és kalappal, hogy kicsit kitűnjön a tömegből, végtére is ő a női főszereplő – magyarázta Bridges.
A ruhák szabása is kifejezi a személyiség alakulását. Amikor George sorsa hanyatlásnak indul, és elveszíti a vagyonát, megváltozik az öltönyeinek szabása. – Túlságosan bő, rosszabbul szabott öltönyöket és ingeket visel. Az anyagok is ezt a hatást támasztják alá – tette hozzá.
A főszereplők jelmezeit különféle ruhadarabokból hozták össze, a korabeli jelmezek ugyanis nem bírták volna ki a forgatást. A mellékszereplők ruháihoz azonban Bridges meríthetett a kimeríthetetlen Los Angeles-i jelmezkészletekből, ahol minden megtalálható. – Igen szerény költségvetésből forgattunk, nagyszerű volt, hogy Los Angelesben számíthattunk a város nyújtotta forrásokra – mondta az Oscar-díjra jelölt jelmeztervező.
Ilyen lett volna színesben az Oscar-jelölt
Bár fekete-fehérben fogatták a filmet, a The Artist – A némafilmes jelmeztervezője, az amerikai Mark Bridges „színekben és textúrákban” gazdag változatban állította össze a ruhatárat, hogy a legjobb hatást érhesse el a filmvásznon, és megfelelő képi világot teremtsen a színészek számára.
2012. 02. 26. 14:25
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!