Más bőrébe bújni egy rövid időre – ez a vágy nagyjából egyidős lehet az emberiséggel, most farsang környékén pedig különösen időszerű. És úgy látszik, megteszi egy könyves reklám szlogenjeként is. A litván Mint Vinetu könyvesbolt nagyon szép plakátkampányt készíttetett a szintén litván Love Agency reklámügynökséggel, ez adta az ötletet hétvégi összeállításunkhoz.
A könyvesbolt egyébként Vilniusban található, és valójában antikvárium, litván és angol nyelvű használt könyveket árulnak, és szerintük náluk találkoznak egymással a jó emberek. Érdekes, hogy – mint az a honlapjukról is kiderül – hétfőtől vasárnapig tartanak nyitva, és mindig este nyolcig, de soha nem nyitnak ki tizenegy előtt. Hogy miért? Kora reggel, kábán és rohanvást ne vegyen senki könyvet, és kész.
Éjszaka is nagy élet van
Nemcsak plakátokra, hanem számos könyvesbolt reklámfilmjére is rábukkantunk a neten. Ezek közül sajnos meglepően kevés az igazán jó és ötletes, másfelől viszont rengeteg van belőlük, a világ sok egyetemén például a diákok készítik el önszorgalomból az egyetemi könyvesbolt reklámját. A szívünknek legkedvesebb a torontói Type könyvüzlet saját gyártású reklámvideója: a könyvesbolt munkatársai barátok segítségével, hosszú, álmatlan éjszakákon át pakolták a könyveket ide-oda, animáltak, és megmutatták, mit csinálnak a könyveik, amikor ők végre aludni térnek.
Mindenkire vár egy könyv
Talán mondanom sem kell, hogy nem mindegy, mikor találja meg az embert egy könyv. Jó időben, jó helyen még mindig menedéket adhat, sőt életet menthet a Gutenberg-galaxis. Jókainak egyszer állítólag szó szerint is sikerült. A Kőszívű ember fiairól szóló városi legenda szerint egy öngyilkosságra készülő nő vette kezébe a regényt, miután kinyitotta a gázcsapot. Olyan érdekes volt, hogy tíz oldal után elzárta a gázt, kiszellőztetett, és olvasott tovább.
A „Találd meg a könyved” kampány fotóátdolgozásai is ilyen pillanatokat modelleznek, szigorúan irodalmi szereplőkkel. Mennyire másképp alakult volna Piroska sorsa, ha a farkassal való találkozás előtt kezébe kerül Herman Hesse Pusztai farkasa, nem?
Az illusztrátor Ricardo Salamanca, a képek pedig a Gandhi's mexikói könyvesboltlánc kampányához készültek, a mexikói Ogilvy & Mather reklámügynökség égisze alatt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!