Meglehetősen jól sikerült a filmművészeti egyetemen Szimler Bálint harmadéves vizsgafilmje: a 37 perces, fekete-fehérben forgatott Itt vagyok 2010-ben elnyerte a Magyar Filmszemle legjobb rövidfilm díját. Hivatalos versenyben volt a 63. Cannes-i Filmfesztiválon, jelölték az Európai Filmakadémia legjobb rövidfilmjének díjára is.
Szimler ennek a filmnek az operatőrével, Rév Marcellel, valamint Muhi András Pires producerrel 2011 novemberében Kodály Method néven új zenés rövidfilmek készítésébe fogott bele, tudatosan kerülve a kommersz klipek vizuális világát: a fikciót, a megkoreografált jelenteteket dokumentarista pillanatokkal, spontán elemekkel fűszerezik, személyesebb megszólal(tat)ással, rövidfilmes dramaturgiával. Az alkotók tíz klipet készítettek, a szerencsés kiválasztottak a Petőfi Rádió (régi-új) kedvencei: például Zagar, az Erik Sumo Band, a Volkova Sisters, az Akkezdet Phiai, Peter Bjorn and John és a Les Hurlements d’Léo.
A netre feltöltött methodos videókra eddig mintegy százötvenezerszer kattintottak, ami a múlt évben, a magyar játékfilmek negatív nézettségi rekordja idején ritka filmes sikerként is értékelhető. Bár nem Szimler az első és egyetlen magyar filmrendező, aki videoklipet készít, a kereskedelmi zenék (és klipek) fősodrával szemben úszni underground dresszben azért mérhető teljesítmény.
A klipek az ismerősök, a barátok és a profi filmes világ önkéntes segítségével készültek, a legújabb pedig egy kávés cég pályázati támogatásával. Utóbbi kisfilm a Keleti Blokk nevű − több tucat próbatermet, műtermet és hangstúdiót magában foglaló − összművészeti központban forgott, mintegy hatvan olyan zenész közreműködésével, akik korábban még nem zenéltek így együtt. A dalválasztás is sajátos: a Velvet Underground All Tomorrow’s Parties című számát adják elő, a felvételen többek között Németh Juci ( Nemjuci), Berger Dalma (Volkova Sisters), Egyedi Péter (Óriás) és Szabados Gergely (Spacesh!t) szerepel.
A methodosok tervezik, hogy a videóban szereplő előadókkal háromhavonta egy-egy közös bulit tartanak: az első ilyen koncertre januárban csaknem ezren voltak kíváncsiak. A Kodály Method szervezésében legközelebb április 27-én a blokkos zenekarok a Merlinben lépnek fel. A methodos klipeket a 19. Titanic filmfesztivál is bemutatja pénteken a Toldi moziban.
A sikersztori margójára azért kívánkozik egy zárójeles mondat az „audiovizuális projekt” átverős nevéről: a Kodály-módszerhez – amely szerint pedagógusi segítséggel a zenei hallás már az óvodáskortól fejleszthető – valójában semmi köze a Kodály Methodnak. A névválasztást az alkotók azzal magyarázzák, hogy zenei gyűjteményük készítésével Kodály misszióját folytatják. Meglehetősen billegő lábakon álló indoklás; a gramofonos népzenegyűjtést még Vikár Béla kezdte meg 1896-ban, ő volt ezen a téren az első. Kodály Zoltán mellett Bartók Béla, Sebestyén Gyula, Garay Ákos, Molnár Antal és Lajtha László is neves népzenegyűjtő volt – a gyűjtés nem Kodály sajátja, akire a lemezgyűjtők, torrentezők körében sem szokás hivatkozni.