Inkább képernyőről olvasnak a kínaiak

A kínai lakosságnak több mint a fele nem olvas eleget saját bevallása szerint – derül ki a kínai sajtó- és publikációs akadémia legújabb felméréséből.

Grund
2012. 04. 24. 16:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy átlagos kínai négy könyvet, száz napilapot és hét magazint vett tavaly a kezébe olvasás céljából. A lakosság 1,2 százaléka tartja magát olvasottnak, míg 51 százalékuk véli úgy, hogy nem olvas eleget. A felmérés szerint mind az újságok, mind pedig a magazinok olvasottsága – az előző évekhez hasonlóan – csökkenőben van, töretlenül emelkedik viszont az elektronikus eszközöké.

A 2007-es 24,5 százalékkal szemben 2011-ben már 38,6 százalékra nőtt a számítógépen, mobiltelefonon vagy táblagépen olvasók aránya: ők átlagosan 48 percet töltenek naponta készülékük előtt. A mobilon való olvasást 28 százalék részesíti előnyben, napi 14 percet töltve a telefonon böngészéssel, és évi 21 jüant (760 forintnak megfelelő összeget) fordítva erre a szolgáltatásra.

A digitális eszközökön olvasók 42 százaléka fogalmazott úgy, hogy inkább hajlandó fizetni egy-egy könyv, illetve kiadvány letöltéséért, mint papíralapú könyvet vásárolni: az előbbi ugyanis gyorsabb, olcsóbb, helytől és időtől független. Elfogadhatónak a letöltésenkénti 3,5 jüanos árat tartották.

Iparági statisztikák szerint tavaly az elektronikus könyvet olvasók száma 200 millióra nőtt Kínában, és a bővülő trend folytatódik a jövőben is, mivel egyre olcsóbbak az e-olvasók, miközben egyre több szolgáltató kínál megfizethető áron letölthető tartalmat. Ezzel szemben a hagyományos könyvek eladása évek óta stagnál, a könyvesboltok pedig a növekvő bérleti és fenntartási költségekkel kénytelenek küzdeni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.