Kovács Krisztina, a kiállítás kurátora az MTI-nek elmondta, hogy két teljesen eltérő stílust és alkotói attitűdöt ismerhet meg a látogató, de összeköti a művészeket a túllépés a realitás látszatán és a mélyebb összefüggések keresése.
Sebastian Weissenbacher az 1990-es évek elejétől ismert Magyarországon, a Várfok Galériában 1996-ban önálló kiállítással is bemutatkozott. Most az utóbbi hat év munkáiból válogatott a kurátor festményeket, két szobrot és papírmunkákat. Erőteljes, rikító színekkel giccses, élettelen tárgyakat, játékfigurákat fest, mint például a Kinder tojásban megbúvó játék, banális témákat, amelyek mögött mélyebb tartalom rejlik. A kiállított két szobra pedig gipszből készült mackókat mutat – elemezte a kurátor.
Weissenbacher a giccs tematikájával próbálja elbizonytalanítani és meghökkenteni a nézőt. Ami egyértelmű, az a képekben rejlő erőteljes cinizmus és humor, valamint az érzet, hogy a művész képei a legkevésbé sem banálisak, hiszen ha lekaparja az ember a rózsaszín, csillogó mázat, mély emberi problémák, egzisztenciális létkérdések, aktuálpolitikával és vallással kapcsolatos utalások tárulnak fel a néző előtt – jegyezte meg.
Martin C. Herbst munkáit utoljára 2009-ben láthatta a magyar közönség egyéni kiállításon a Várfok Galériában. Azóta Herbst további nemzetközi sikereket ért el, például az isztambuli art fairen minden alkotása elkelt. Az immár huszonöt éve alumíniumra és metálfelületekre dolgozó művész visszatért a vászonhoz. Herbst meghatározó és szinte kizárólagos műfaja az emberi portré. Arcai kivétel nélkül szuggesztívek, titokzatos tekintetükkel rabul ejtik a nézőt. E sejtelmesség miatt szokták a 16. századi manierista és a barokk portréfestészet filozófiájához kapcsolni Herbst művészetét. A Rejtett kincsek sorozatból is bemutat néhány fémes alkotást, ezeken az alumíniumfelületet meggyűrte és a közepébe tette az arcképet – magyarázta a kurátor. Herbst a vásznon torzítja az arcot, mert az a véleménye, hogy a találkozásoknál a másik ember csak az arc egy részére figyel, ezért a visszaemlékezésnél torzul a kép, például a szemeket kiemelve, más részleteket elmosódva, eltorzítva rögzít. A néző bizonytalanná válik, amikor elveszik a részletekbe, például a száj vörösébe – összegezte a szakember.
A Memento Portál a 2002-ben alapított Portál Galériára emlékezik péntektől oly módon, hogy az annak idején ott bemutatkozott művészek egy-egy munkáját állítják ki kétnaponta éjjel-nappal, mert ha az érdeklődő a megadott lábnyomon akár éjjel is megáll a Project Roomnál, belül kigyullad a fény és látható a mű, elsőként Szirtes János, majd Győrffy László, Nádler István vagy aatoth franyo alkotásai és olvashatják a műről az érdeklődők az ajtóra belül föltett szöveget – mondta el Kovács Krisztina.
Két teljesen eltérő stílust ismerhet meg a látogató
Két osztrák képzőművész, Sebastian Weissenbacher és Martin C. Herbst A világ létezéséről és látszatáról című első, közös kiállítása lesz látható péntektől a budapesti Várfok Galériában, a hozzá tartozó Project Roomban pedig Memento Portál 2002 címen kétnaponta mutatnak be egy-egy művészt.
2012. 05. 31. 8:20
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!