Több tanulságot is hozott az este. Az egyik az, hogy ne induljunk el a MOME-ra a stylistunk vagy divattervezőnk megkérdezése nélkül. Messze már az az idő, amikor a művészek és a reménybeli iparostanoncok minden szándék nélkül öltöztek lepukkant népművelőnek. A gondosan megválogatott lazaság divatja annyira fertőz itt, hogy a résztvevők többsége minden gond nélkül el tudna vegyülni London örökös bohémnegyedében, vagyis az East End valamelyik felkapott szórakozóhelyén. De mivel ez nem a társasági rovat, már csak annyit tennénk ehhez hozzá, hogy maga a díjátadó is egészen jól szervezett és átgondoltan laza volt, azért pedig külön dicséret illeti a szervezőket, hogy a ceremónia paródiáját is megrendelték, és a TÁP Színház két fellépője kegyetlenül és szellemesen ütötte le az előzőleg feldobott magas labdákat.
Persze ez nem azt jelenti, hogy a rendezvény bármilyen formában is nevetséges lett volna, bár magyar viszonylatban szokatlan volt megtapasztalni az eseményt jellemző felszabadult derűt. Az Országos Főépítészi Iroda támogatását élvező pályázatra 368-an regisztráltak annak idején, majd a 210 tényleges résztvevőből végül 152-en jutottak tovább. A kiválasztási procedúra mellett előadások is zajlottak olyan, a játéktervezés világát alaposan ismerő nagy nevek meghívásával, mint például Mérő László vagy Kelle Antal. A 2012. május 10-én megrendezett díjkiosztón a nyolc döntős pályázat prezentációját láthatták és hallhatták az érdeklődők.
És ez is egy fontos tapasztalat: látni, mennyire nehéz és fontos műfaj a prezentáció, milyen komoly kihívás egy kreatív ötlet szavakba öntése. Váltakozó színvonalon ugyan, de minden előadó jól teljesített, időnként egészen stand up-ba hajló jelenetek is tűzdelték az öt percre szabott előadásokat. Ezek a bemutatkozások abból a szempontból is nagyon hasznosak voltak, hogy segítettek közelebb hozni hozzánk, laikusokhoz, milyen gyötrelmekkel, döntési helyzetekkel, zsákutcákkal és menekülési útvonalakkal gazdagon rögözött út, míg az első ötletből kézzelfogható – de legalábbis ujjainkkal a mobil vagy a táblagép képernyőjén piszkálgatható – játék lesz.
A Hg.hu szakmai oldal különdíját elnyerő AXYZ esetében a tervezők, vagyis Domán Rajmund és Sáfrány Attila azért döntöttek a kártyajáték megvalósítása mellett, mert többen is lehet játszani, kicsi a kivitelezés költsége, nagy a variációs lehetőség, és esetenként magyarázat nélkül is játszható. Az AXYZ esetében egyébként a klasszikus kártyalapok „szabadultak ki” a megszokott terükből, a játék ugyanis különféle térbeli formák kirakására ösztönzi a játékost – mondhatnánk, az építőkockák világa és a kártyázás nászáról van szó.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!