Opera a moziban: hasznos vagy sem?

Az élő mozis közvetítés hasznára van az operának – szögezték le brit művészeti szervezetek, vitába szállva az Angol Nemzeti Opera művészeti igazgatójával.

WL
2012. 05. 15. 18:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról a BBC online beszámolt, Berry egy hete a The Stage című újságnak azt mondta, hogy az opera- és színházi előadások nagyobb közönség felé nyitásának trendje őt nem érdekli. „Ha a moziban látott opera lesz a fő esemény, és nem a színpadi élő operaelőadás, érzésünk szerint az nem előre, hanem hátralépés„ – fogalmazott a művészeti igazgató, hozzáfűzve: az egész csak arra jó, hogy elvonja a figyelmet az igazán kiváló minőségű munkáról.

A Glyndebourne-i Fesztivál, a Királyi Operaház és a londoni Nemzeti Színház képviselői cáfolták az igazgató állításait. A vetítések „az első lépést jelenthetik” – jelentette ki David Pickard, a Glyndebourne-i Fesztivál igazgatója. Mint kifejtette, a fesztivál telt házas, és egyedül a színpadi előadásokkal nem képesek kielégíteni a közönség igényét.

Tony Hall, a Királyi Operaház vezetője ugyancsak arról beszélt, hogy ezekben a kezdeményezésekben hatalmas lehetőség rejlik, hiszen a műveket új közönséggel tudják megismertetni. Ráadásul az ország művészetét is elhelyezik a globális színpadon. Hall megjegyezte, hogy bár ő másként látja a dolgot, megérti Berry álláspontját. Persze, hogy sokkal jobb, ha az emberek elmennek, és élőben nézik meg az előadásokat – helyeselt, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy Londonban menjen operát vagy balettelőadást nézni.

A Királyi Opera adatai szerint a ház utolsó élőben közvetített Rigoletto előadását Nagy-Britanniában 13 500 néző látta. Az intézmény élő mozis közvetítéseit több mint 800 filmszínház veszi át 26 országban.

Az idei Glyndebourne-i Fesztivál műsorának operái közül ötöt több mint ötven brit moziban is vetítenek a nyáron. A Királyi Operából az év során a Bohéméletet, a Falstaffot, valamint a Királyi Balett Metamorphosis: Titan 2012 című előadását tekinthetik meg az érdeklődők élő filmszínházi közvetítéssel.

Az élő operaközvetítés úttörője a New York-i Metropolitan Opera volt, amely manapság évente 7,4 millió fontot keres a jegyeladásokkal – emlékeztetett a Bbc.co.uk.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.