Hamupipőke: Örökkön örökké
Afelől sosem volt kétségem, hogy egy pályája csúcsán járó Anjelica Huston ideális gonosz mostoha lehetne egy Hamupipőke-történetben, kiváltképp, hogy boszorkányt már játszott korábban (Boszorkányok, 1990), és az is jól állt neki. Drew Barrymore-ral viszont nem azonosítottam volna a kis Hamupipőkét, bár az Örökkön örökkét elnézve nincs is akkora különbség a képzelet és a valóság között. Drew feladata ezúttal is az, hogy cuki legyen, s mint annyiszor, ezt most is meg tudja oldani. Az „új igazságok a Hamupipőke-történetből” felütés kábé annyira sokkoló, mint egy ötfejű plüss-sárkány a Szezám utcában, de az öntudatos Hamupipőke senkinek sem fáj, így kellemes tinglitangli bontakozik ki a romantikus filmekre szakosodott Andy Tennant rendezésében. S Leonardo da Vinci cselekménybe szövése ellenére még az eredeti történettel való hasonlatosság sem veszett el.
Csipkerózsika: Sleeping Beauty
Szándékosan a téma egyik legszokatlanabb feldolgozását, egy anti-Csipkerózsika-filmet választottunk, amely minimum morbidnak és perverznek nevezhető. Volt is nagy hümmögés tavaly Velencében, amikor a versenyprogramban levetítették Julia Leigh rendezői bemutatkozását. A Sleeping Beauty történetében egy egyetemista lány azzal keresi a pénzét, hogy bealtatózzák, s öntudatlan állapotban öreg kéjencek csinálnak vele ezt-azt, kivéve a nemi közösülést. A merész Csipkerózsika parafrázis a fanyalgó kritikák ellenére valóban jó, csak az a szépséghibája, hogy nem fut ki sehová. Az egyszeri nézőnek viszont valószínűleg annyi is elegendő, hogy Hollywood egyik ropogós üdvöskéje, Emily Browning (Álomháború, Lemony Snicket) alapos és tartós betekintést enged bájaiba.
Piroska és a farkas: A lány és a farkas
Piroska és a farkas történetének megfilmesítéséhez a legnagyobb akadályt az jelenti, hogy a mese története egyszerűen nem tölt ki egy játékfilmnyi időt. Így akárki is nyúlt eddig a klasszikus meséhez, muszáj volt hozzáköltenie, s onnantól kezdve az már nem olyan volt, mint ahogy azt esténként megszerettük. Voltak itt rajzolt paródiák (Pirosszka és folytatása), rémes horrorfilm és családi musical is, s egy valamiben a többség megegyezett: egyszerűen rosszak voltak. Azt mindenki maga döntse el, hogy a legutóbb elkészült A lány és a farkas mennyire esik ebbe a kategóriába, fogalmazzunk úgy, hogy legalábbis megosztó darab volt. Ennek legfőbb oka, hogy kényszeres Alkonyat-utánérzést fabrikáltak belőle, s a fantasy világon túl minden éppen annyira szerencsétlen lett, hogy már az Alkonyattól is a sikítófrász töri ki az emberek többségét. Hát, de nem? Még a cím is arra utal.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!