Egy Alien filmtörténeti születése (A nyolcadik utas: a Halál)
Minden egy vacsoránál kezdődött! John Hurt félresikerült kiruccanása az idegen bolygón egy arcára tekeredett földönkívülivel zárult, ám az egy idő után élettelenül leesett róla, John Hurt pedig egészségesnek tűnt. S ekkor mindannyian – beleértve a gyanútlan nézőt – azt gondolhattuk, a történet másképp folytatódik. Nem is tévedhettünk volna nagyobbat! A legendás vacsorajelenet, amikor Hurt váratlanul rosszul lesz, majd hasából kitör az első Alien, vélhetően minden idők egyik legjobb és legemlékezetesebb horrorjelenete. A magyar moziforgalmazás során ezt a részt egyébként kivágták, így a magyar mozinézők számára épp csak a legfontosabb dramaturgiai fordulat maradt ki.
Az Alienek úszni is tudnak (Feltámad: a Halál)
Keserű felismerésre jutottak Ripley-ék Jean Pierre-Jeunet Alienjében, amikor egy víz alatti úszással akartak menekülni. Az Alienek ugyanis megjelentek a víz alatt is, és szemmel láthatóan jól érezték magukat úszás közben. Az emlékezetes jelenetben Ron Perlman víz alatti lövése legalább annyira látványos, mint a nagyon dinamikusan úszó két Alien. A hagyományos vagdalkozó-futva menekülő jelenetek sokasága után felüdülés volt látni egy ilyen kreatív és újszerű megoldást, amit egy olyan formátumú alkotótól, mint Jeunet, el is vártunk.
Ripley megkopaszodik (Végső megoldás: a Halál)
David Fincher Alienjének egyik legmeglepőbb eleme kétségtelenül a megkopaszított Ripley. Sigourney Weaver férfias harcai ellenére igazán nőies nő, az volt mind a Nyolcadik utasban, mind A bolygó nevében. Egy börtönbolygón viszont nincsenek nemi szerepek, csak a túlélés utáni vágy. Ez az átváltozás jót tett Ripley karakterének, s a kopaszsághoz új tulajdonságok is csatolhatóvá váltak. Ezért vált különösen emlékezetessé ez a megoldás, ami nem egy jelenet, sokkal inkább egy egész film stílusát adja meg.
Amikor háború zajlik emberek és Alienek között (A bolygó neve: Halál)
James Cameron Alienje olyan, mint a Rambo II., csak az űrben, Rambo helyett Ripley-vel és vietkongok helyett Alienekkel. A párhuzam nem meglepő, ugyanis a Rambo II. forgatókönyvét Cameron követte el, majd rögtön utána rendezte meg A bolygó neve: Halált. A változás A nyolcadik utas: a Halálhoz képest éppen annyi, mint a Rambo és a Rambo II. között. A hangsúly a vegytiszta akción van, összecsapás összecsapást követ, itt már bőven nemcsak a menekülésen, hanem a visszacsapáson van a hangsúly. A jelenet, amikor a tengerészgyalogosok összecsapnak az Alien-fészekben az idegenekkel azonban közel sem csak véres gyilkolászás: az okosan felépített percek az idegesítő mozgásérzékelő detektorokkal, majd a váratlanul lesújtó halállal annyira tele vannak feszültséggel, mint később egyetlen más Cameron-film sem.