Hullámokat vet a fiatal irodalom
A könyvhét első estéjén, csütörtökön már a megnyitó után is kapkodnunk kellett a fejünket: olyan szerencsések voltunk, hogy több program között voltunk kénytelenek választani. Végül a Szöveghullám a Dunánál című, a Fiatal Írók Szövetsége, a Margó Fesztivál, a VaLyo és a Danube Flow közösen szervezett programja mellett döntöttünk.
Meghallgattuk a fiatal nemzedék néhány tagjának felolvasását, és megszólaltattuk azokat a fiatal alkotókat is, akik csak érdeklődőként jöttek el a zenés-irodalmi, fényfestéssel egybekötött eseményre. A legtöbben persze a könyvhét Vörösmarty téri eseményeit is szorgalmasan követik, sőt, kedvenceik is vannak az idősebb nemzedékből, akiknek az új könyveit várakozással veszik a kezükbe. Videónkban megszólaltattuk Izsó Zita költőt, Németh Dorkát, a Fiatal Írók Szövetsége által frissen felfedezett pályakezdő írót, Noszlopi Botond kolozsvári költőt, Závada Péter költő-rappert, és Prókay Ádámot, aki öt Kodak Carousel vetítőgéppel bűvészkedett verseket a Lánchíd lábára.
A labda éve
Az idei könyvhéten hódít a foci, legalább annyira, mint a közélet. Itt vannak mindjárt Kőrösi Zoltán futballnovellái, pontosabban: történetek a titkos magyar focikönyvből, főcímén Az utolsó meccs, a Kalligram kiadásában, Burger Barna imponáló fotójával a címlapon, és illusztrációként több helyen a könyvben is. Az ilyenformán szerzőpárossá bővült Kőrösi Zoltán-Burger Barna duó korunk Magyarországát szerette volna bemutatni a futballtörténeteken keresztül. A részleteken keresztül az egészet, mert magát az egészet célba venni Kőrösi Zoltán szerint valóságos nagyzási hóbort. – Az életben is sokféle történet van, de fene se tudja, az egész miről szól – mondta Kőrösi. Fix felfüggesztési pontnak az ő számára a foci kínálkozott, ahogy az életének is mai napig a rendszeres futballozás adja a ritmusát. A fociról való gondolkodás legalább huszonöt éve része a mindennapjainak, ezt kezdte el papírra vetni egy évvel ezelőtt. Az Európa Bajnokság jó apropó, de a könyv megjelenése és az EB kezdete csak véletlenül esett egybe, semmi hátsó marketing-szándék.