Egy korábbi cikkünkben már részletesen foglalkoztunk azzal, hogy Olaszországban jelentős sajtó- és szakmai visszhang követte a két művészettörténész, Maurizio Bernardelli Curuz és Adriana Conconi Fedrigolli bejelentését, amely szerint a milánói Sforzesco-kastély rajzgyűjteményében Caravaggio kilencvenhat fiatalkori rajzát és néhány festményét találták meg. Az alkotások eredetiségét vizsgáló szakértői csoport már megkezdte munkáját és őszre ígérte az eredmények közlését. Konferencia keretében kívánják megerősíteni vagy cáfolni a két kolléga felfedezését. Ezen kívül kiállításon mutatják be a nagyközönségnek a Caravaggio-rajzokat.
A bizottság közleményben hangsúlyozta, hogy „megfelelő szigorral” ellenőrzi a Caravaggiónak tulajdonított rajzok származását. Philippe Daverio művészettörténész szerint „Caravaggiónak semmi szüksége nem volt előkészítő rajzokra, zseni volt, és azonnal festett”. A Bernardelli Curuz-Conconi Fedrigolli páros a Facebookon hangsúlyozta, hogy „nyugodtan várja a vizsgálat eredményeit, mely őket fogja igazolni”.
Az ügyben a milánói önkormányzat is vizsgálatot indított, miután a Sforzesco rajzgyűjteményének belépési nyilvántartásából kiderült, hogy a művészettörténészek egyszer sem jártak a helyszínen. A rajzokat számítógépen tanulmányozták. A milánói ügyészség azt vizsgálja, hogy sértettek-e szerzői jogot a rajzokat interneten közlő kutatók. A rajzok 1924-től kutathatók a Sforza-gyűjteményben, de a milánói önkormányzat tulajdonát képzik. Az önkormányzat saját honlapján közölte a rajzokat eredeti nyilvántartási számukkal.