Harmadnaposok
A Másnaposok egy régóta népszerű tematika, nevezetesen az esküvői filmek reneszánszát hozta el ismét, megcsavarva a sztorit a legénybúcsúk hedonista veszélyeivel. Hogy az időközben elkészülő Másnaposok 2 mennyire tartósítja a témában készült alkotások jelenlétét, ma még nem eldönthető, de hogy ebből az indíttatásból készült az ausztrál Harmadnaposok is, efelől nem lehet kétségünk. Feltehetőleg ezért került a magyar mozikba éppen ezzel a címmel Stephan Elliott mozija, amelyben rövid ismeretség után egy brit fiatal úgy dönt, beházasodik egy ausztrál családba. Esküvőjére érkező barátaival azonban majdnem mindent tönkretesznek egy fékevesztett legénybúcsúval, ezt követően pedig azzal a – hasonló esetekben egyáltalán nem szokatlan – rémülettel térnek magukhoz, hogy semmire nem emlékeznek. A vendégszobában kirúzsozottan bégető bárány, a fenékből kiálló toll, az egyikükön lévő szadomazó-maszk és homlokra írt szöveg nem sok jót sejtet számukra.
A Harmadnaposok éppen olyan fordulattal teszi kétségessé az esküvőt, mint a Másnaposok, s bár némiképp ízlésesebb humorral próbálja nevetésre sarkallni a nézőt, nem sokban különbözik sokat emlegetett párfilmjétől. A sematizmus jegyében van itt még Hitlerre emlékeztető frizura, drogügyletek, kisstílű bűnözők és sok ripacskodás, amit ezúttal fiatalos lendülettel adagol a film dramaturgiája. A Harmadnaposok olcsó utánérzése egy nagyszabású hollywoodi tömegterméknek, amely lehet, hogy profizmusával és jó érzékű marketinggel érhetett el sikereket, de itt egyikből sem jut sok, és helyette nincs semmi, ami a filmet emlékezetessé tenné. Így hiába a rendező korábbi biztató pedigréje – majd húsz éve letett egy kultfilmet az asztalra a Priscilla, a sivatag királynőjének kalandjaival –, az egykor a Pomádéval sztárrá vált, ám mára visszavonhatatlanul megkorosodott Olivia Newton John kínos reaktiválása, a Harmadnaposok pont olyan, mint ahogy a címe sugallja: harmadnapos.
LOL
Lisa Azuelos 2008-ban Sophie Marceau főszereplésével készítette el a LOL – Zűrös kamaszok című mozit, amely hatalmas siker volt Franciaországban és számos más helyen. Ez keltette fel az érdeklődését a francia sikerekre mindig érzékeny amerikai producereknek, akik most elhozták nekünk a LOL tengerentúli remake-jét, s történetesen ugyanazzal a rendezővel. Lisa Azuelos nyilván nem mondhatott nemet egy ilyen felkérésre, annak ellenére sem, hogy a trendinek szánt hollywoodi mozi főszerepeit a Hannah Montana Disney-sorozat címszereplője, Miley Cyrus, és a pályája csúcsán már bővel túljutott Demi Moore játssza. A végeredmény egy felettébb kínos tinivígjáték lett, amely szüzességről, pasizásról, és a mobiltechnológia hármasságáról szól. A dekódolás kedvéért pedig annyit még hozzátennék, hogy a címben szereplő LOL a főszereplő Lola rövidítése. Ha ez bárkit is érdekelne.

Azt hitte, nem látják: videón, ahogy tiltott tárgyat akarnak bejuttatni a balassagyarmati börtönbe