Az olasz sajtó ízekre szedte a velencei filmfesztivált

Páratlan és természetfeletti volt, összevissza díjkiosztással – így kommentálták a vasárnapi olasz újságok a 69. velencei filmfesztivál eredményét.

tgi
2012. 09. 09. 12:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mustra történetében először fordult elő, hogy a nyertes rendező énekelve vette át az Arany Oroszlánt – emelték ki az olasz lapok arra utalva, hogy a győztes  Kim Ki-duk magasba emelt ököllel és egy koreai népdalt énekelve köszönte meg a neki ítélt elismerést.

Az ima, a kiáltás, a modern ember hite, sajátos vallásossága és főképpen a természetfeletti iránti vágyódás lett a közös nevezője a szombat este díjazott filmeknek – írta a La Stampa. A torinói napilap szerint „egyszínű” lett a Michael Mann vezette zsűri döntése, mivel az Arany Oroszlánt nyert Pieta, a dél-koreai Kim Ki-duk filmje, az Ezüst Oroszlánnal díjazott amerikai The Master, a legjobb női főszereplőt felvonultató izraeli Fill The Void és a zsűri különdíjával kitüntetett osztrák Paradise: Glaube is ugyanarról szólt.

Kim Ki-duk oroszlános koronája

Fotó: Europress/AFP/Tiziana Fabi


„Kevés remekművet, túl fiatal vagy túl öreg színészeket” látott az idei velencei filmfesztiválon a La Repubblica című római napilap kritikusa, aki szerint a filmmustra 69. kiadása „fényben és árnyékban” is gazdag volt.

Szétszórt zsűri, zavaros díjak

„A zsűri ítélete ugyanolyan zavaros volt, mint maga a zsűri” – írta a Corriere della Sera kommentárja, amely szerint „egy jó fesztivált vitatható eredmény zárt”. A milánói újság „megbocsáthatatlannak” nevezte a díjkiosztón történt tévedést, amikor is az Ezüst Oroszlánt és a zsűri különdíját egymás között felcserélve adták át. A Corriere filmkritikusa „inkább ravasz, mint szép” filmnek tartotta Kim Ki-duk alkotását.

Abban minden olasz újság egyetértett, hogy az utóbbi évek gyenge szereplése után az idei fesztiválon bemutatott olasz filmek legalább egy jelentősebb díjat megérdemeltek volna, a Daniele Cipri rendezte E\' stato il figliónak adott legjobb operatőri elismerés kevés volt. Itália ismét üres kézzel távozott.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.