A mustra történetében először fordult elő, hogy a nyertes rendező énekelve vette át az Arany Oroszlánt – emelték ki az olasz lapok arra utalva, hogy a győztes Kim Ki-duk magasba emelt ököllel és egy koreai népdalt énekelve köszönte meg a neki ítélt elismerést.
Az ima, a kiáltás, a modern ember hite, sajátos vallásossága és főképpen a természetfeletti iránti vágyódás lett a közös nevezője a szombat este díjazott filmeknek – írta a La Stampa. A torinói napilap szerint „egyszínű” lett a Michael Mann vezette zsűri döntése, mivel az Arany Oroszlánt nyert Pieta, a dél-koreai Kim Ki-duk filmje, az Ezüst Oroszlánnal díjazott amerikai The Master, a legjobb női főszereplőt felvonultató izraeli Fill The Void és a zsűri különdíjával kitüntetett osztrák Paradise: Glaube is ugyanarról szólt.
Kim Ki-duk oroszlános koronája
Fotó: Europress/AFP/Tiziana Fabi
„Kevés remekművet, túl fiatal vagy túl öreg színészeket” látott az idei velencei filmfesztiválon a La Repubblica című római napilap kritikusa, aki szerint a filmmustra 69. kiadása „fényben és árnyékban” is gazdag volt.
Szétszórt zsűri, zavaros díjak
„A zsűri ítélete ugyanolyan zavaros volt, mint maga a zsűri” – írta a Corriere della Sera kommentárja, amely szerint „egy jó fesztivált vitatható eredmény zárt”. A milánói újság „megbocsáthatatlannak” nevezte a díjkiosztón történt tévedést, amikor is az Ezüst Oroszlánt és a zsűri különdíját egymás között felcserélve adták át. A Corriere filmkritikusa „inkább ravasz, mint szép” filmnek tartotta Kim Ki-duk alkotását.
Abban minden olasz újság egyetértett, hogy az utóbbi évek gyenge szereplése után az idei fesztiválon bemutatott olasz filmek legalább egy jelentősebb díjat megérdemeltek volna, a Daniele Cipri rendezte E\' stato il figliónak adott legjobb operatőri elismerés kevés volt. Itália ismét üres kézzel távozott.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!