Kurtágék óriási sikere Párizsban

Hatalmas sikert aratott szombat este Kurtág György és felesége, Kurtág Márta zongoraművész Párizsban, ahol a zeneszerző tiszteletére rendezett sorozat csúcspontjaként a Játékok és a Bach-átiratok című művekből összeállított koncerten közösen léptek fel a Cité de la Musique színpadán.

Grund
2012. 09. 23. 13:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közönség a másfél órás koncert végén állva ünnepelte a Kurtág házaspárt, a duó több ráadást is játszott. A Cité de la Musique (Zene városa) Franciaország egyik legjelentősebb komolyzenei intézménye: 1500 férőhelyes koncertterme mellett hatalmas dokumentációs központtal és kiállítótermekkel is rendelkezik, valamint mesterkurzusokat is szervez. Itt rendezik szeptember 19. és 26. között Bach–Kurtág címmel a két zeneszerző műveiből összeállított koncertsorozatot, vasárnap pedig Kurtág György Beethoven vonósnégyeseiből tart mesterkurzust.

„A 86 éves Kurtág György kétségtelenül a legnagyobb élő zeneszerző. Legalább annyira meglepő alkotó, mint amennyire ritka. Zenéjének tisztasága nem csökkenti annak érzelmi erejét, hanem megsokszorozza. Már ez is elég lenne a Cité de la Musique merész választásához, hogy Bachhal állítja párhuzamba” – írta a Le Figaro című napilap, amely szerint Kurtág és felesége négykezesének előadásában Bachot hallgatni „felkavaró élmény”. A sorozat részeként pénteken a Keller Vonósnégyes adott koncertet, amelynek tagjai Kurtág György tanítványai voltak a Liszt Ferenc Zeneakadémián. „Nem elég jól, sőt tökéletesen játszani Kurtág zenéjét, át kell élni és az embernek a teljes személyiségét bele kell adnia” – mondta a lapnak Keller András hegedűművész.

Pierre-Laurent Aimard zongoraművész, aki szeptember 26-án ad koncertet Kurtág és Bach műveiből, úgy véli, hogy a magyar zeneszerző gazdag bensőségességének interpretálásához teljes érzelmi odaadással, energiával és jelenléttel kell az előadóművésznek magáévá tennie a zenéjét. „Az érzelem nem egy olyan szó, amely az embernek eszébe jut a kortárs zenéről. Márpedig Kurtág esetében erről van szó” – hangsúlyozza a Le Figaro. Aimard szerint ráadásul az érzelem szélsőséges sűrűségével valami szédítő szintet ér el Kurtágnál. Keller szerint pedig Kurtág zenéjének olyan erős a hangulata, az akciók olyan koncentráltak, hogy a zeneszerző egy teljes történetet képes elmesélni két hangban.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.