Az 1994-ben alakult, első lemezét még 1999-ben kiadó Muse a rock legsivárabb évei alatt nőtte ki magát, hogy a kétezres évek első évtizedének végére a plasztikpopban elmerült könnyűzenei mainstream legnagyobb rockbandájává váljon. Ki gondolta volna ezt az ezredfordulón, amikor a leáldozóban lévő britpop és a rock különböző régi korszakait egy az egyben megidéző suhancbandák fémjelezték az elektronikus zenei áttörés miatt megroggyant rockzenét. A Muse akkoriban egy Radiohead-epigon, futottak-még-zenekarnak számított. A brit trió csak lassan bontotta ki teljes zenei világát, amely az első években egyáltalán nem passzolt az akkor uralkodó közízléshez. A legfőképpen a hetvenes-nyolcvanas évekbeli progrockból táplálkozó Muse egymás után idézte meg a rockzene teljes történetét (és azon belül a leghatásvadászabb műfajokat), hogy aztán futurisztikus, néhol politikus, néhol kissé egzaltált szövegeikkel lenyűgöző zenei kevercsként kínálják azt a nagyközönségnek és az eleinte fintorgó vájtfülűeknek.
Mindegy, hogy hardrock, musical, Queen, metál, szimfonikus vagy elektronikus zene – a Muse gátlástalanul felhasznál mindent, amivel hatást tud elérni. Nem is meglepő, hogy a zenekar megosztja a hallgatókat. Van, aki tántoríthatatlanul rajong értük, s van, aki ki nem állhatja őket. Mi megpróbálunk a keskeny középúton járni, s elismerni teljesítményüket. A zenekarvezető Matthew Bellamy mind gitártudásával, dalszerzői és hangzásügyi kísérletező kedvével, mind egyre javuló énekhangjával egymagában egy XXI. századi rockzseni, ráadásul úgy, hogy megjelenése minden, csak nem rocksztáros. A Muse lépésről lépésre hódította meg a világot, s azon kevés mai zenekar egyike, amely a Pink Floydot és a U2-t megközelítő, gigantomán koncerteket képesek adni a világ stadionjaiban (Budapesten legközelebb november 20-án lépnek fel.)
Az 1984 orwelli rémvilágából táplálkozó, 2009-es Resistance című lemez után most itt a The 2nd Law, amely szövegeivel nagyrészt újra a jelenkor negatív tendenciáit, a technológia, a fejlődés, a posztmodern kor veszélyeit veszi számba. A sokszínű „dalpark” hallgatása közben lehet vadászni a különböző hatásokat, amelyekből a Muse fél-eredeti hangzása összeáll.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!