– A Szesztolvajok öntől szokatlan módon keserédes komédia. Miért döntött most emellett?
– A kallódó európai fiatalok millióira szerettem volna felhívni a figyelmet. Azokra, akik állástalanok, vagy diákok még ugyan, de kilátástalan az életük. De nem akartam, hogy a nézők szomorúan távozzanak a moziból. Olyan történetet akartunk írni, amelyben a szereplők nem áldozatok, és nem is gonoszok, akikre örömmel gondolunk, mert viccesek, megnevettetnek, és akiknek a néző élvezi a társaságát. Ezeket a srácokat úgyis folyamatosan és indokolatlanul körülveszi egy negatív propaganda, például egy banda tagjaként ábrázolják őket a filmek, vagy olyan fiataloknak, akik valamilyen haszonszerző csalással becsapják a társadalmat, például szándékosan munkanélküliek maradnak a segélyért. Alkotótársammal, a forgatókönyvíró Paul Lavertyvel ezt a sztereotípiát akartuk megtámadni. A Szesztolvajok így teljesen átlagos, földhözragadt emberi lényekről szól, akikkel a néző boldogan tölti el az idejét.
– Egyszer úgy nyilatkozott, hogy egy elveszett nemzedékkel állunk szemben. Valóban ennyire súlyos lenne a helyzet?
– Igen. Bevallom, nem tudom, hogy mi a helyzet ebben a kérdésben Magyarországon, de itt, Nagy-Britanniában a fiatalok negyede nem tanul és nem dolgozik. Spanyolországban ugyanez az arány ötven százalék. Olaszországban szintén nagyon rossz a helyzet, Görögországban pedig teljesen lehetetlen. Nézzünk szembe a ténnyel: a rendszer kudarcot vallott. Manapság egy fiatal nem gondolhat arra, hogy olyan munkát és karriert fog találni, amiből el tud tartani egy családot és lakást tud vásárolni. Ez ma egyszerűen nem elérhető lehetőség fiatalok tömegei számára. Ezek úgymond forradalmi vágyak. Ahhoz, hogy a fiatalok számára elérhető legyen egy konkrét karrier, és biztosíthassák alapvető életfeltételeiket, meg kell változtatni a rendszert. Mi pedig mintha nem akarnánk észrevenni ennek a változásnak a szükségességét. Pedig változás kell, egész Európában. És nevetségesnek tartom, hogy ezt nem ismerjük be, nem fogadjuk el. Ez nem aktív hozzáállás, hiszen nem valamiféle földindulásról, hanem egy olyan helyzetről van szó, amit mi magunk kreáltunk, majd hagytuk, hogy túlnőjön rajtunk.