Olcsóbbak a könyvek, mégsem olvasnak többet

Kevesebbe kerülnek a könyvek, de ez sem növelte az olaszok olvasási kedvét. A németek viszont nem csak az újságokat lapozzák szorgalmasan.

tgi
2012. 10. 13. 12:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Olasz Könyvkiadók Szövetségének (AIE) felmérése szerint 2011-ben a hat évnél idősebb olaszok 45,3 százaléka olvasott el legalább egy könyvet az év során. Ez 2010-hez képest másfél százalékos csökkenést jelentett. A felmérés hangsúlyozta, hogy 2005 óta a tavalyi év volt az első, hogy az olasz olvasók aránya csökkent. Spanyolországban tavaly a hat év felettiek 61,4 százaléka olvasott legalább egy könyvet, a franciák 70 százaléka, a németek 82 százaléka.

Az AIE-nek a Frankfurti Könyvvásárral egy időben közölt vizsgálata megjegyezte, hogy az olaszok olvasási kedvét a gazdasági válságban csökkentett könyvesbolti árak sem ösztönözték. A könyveladás 2011-ben 3,7 százalékkal csökkent 2010-hez képest, az idei év első nyolc hónapjában pedig további 8,7 százalékkal. A kiadók adatai szerint az olaszok a legkevesebb könyvet a szupermarketekben vásárolták, ahol a könyvforgalom 17,9 százalékkal esett vissza. Ezzel egyidőben 2010 és 2011 között 14,2 százalékkal emelkedett az interneten vásárolt könyvek aránya.



Csökkent a fordítások száma is: 1997-ben az olasz könyvesboltokban kapható könyvek 24,9 százaléka volt külföldi mű olasz fordítása, tavaly 19,7 százaléka. „Az informatika és a gazdaság uralta társadalomban a tudás hajtja a világot. A versenyképesség a könyvektől is függ. Nem elég támogatni a kiadást, a könyvet vissza kell vinni az iskolákba és a családok életébe” – kommentálta a felmérést Paolo Peluffo, az olasz kormány könyvkiadásért felelős államtitkára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.