Sikeres kezdete volt a Magyar Állami Operaház és a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) hosszú távú együttműködésének a szombat este az m1, a Duna World és a Bartók Rádió csatornákon közvetített Erkel-opera, a Hunyadi László. „A színházi telt ház mellett az Operaház előtt további százak nézték kivetítőn a bemutató előadást, míg a közmédia csatornáin további százezrek követték nyomon rövidebb-hosszabb ideig a klasszikus daljátékot” – olvasható az MTVA összegzésében.
Az MTVA azt a célt tűzte ki maga elé, hogy legalább százezer nézőt ültessen le a készülékek elé, s ezzel bizonyítsa, van létjogosultsága a komoly műfajnak is a közmédiában. A kitűzött célt nemcsak elérni sikerült, hanem jócskán meghaladni is.
A Hunyadi László közvetítésének sikere felülmúlta az MTVA várakozásait
Fotó: Nagy Béla
A Nielsen közönségméréses adatai szerint az átlagos nézettség 139 ezer 353 fő volt, míg a közönségarány a teljes lakosságban 3,4 százalék, a felnőttek körében 3,8 százalék, a felsőfokú végzettségűek körében pedig 5,2 százalék volt. A mintegy 2,5 órás közvetítés idején 1 054 417 fő kapcsolt az m1-re, azaz a 4 évnél idősebb magyar lakosság 11,4 százaléka.
Az MTVA nem titkolt célja, hogy a továbbiakban a sport műfaj mellett a kulturális tartalomban is piacvezetővé váljon a magyar elektronikus médiapiacon. Ennek előzményeként a Petőfi Rádió a magyar könnyűzenei tartalomban már megkerülhetetlenné vált, a Duna mindig is missziójának tekintette a magyar kultúra terjesztését, közvetítését, és most az m1 is jelentős szerepet vállalt ebben.
Az év hátralévő részében a közmédia újabb kulturális produkciókat tervez bemutatni a magyar közönségnek – olvasható a közleményben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!