Jackpot
Valamit nagyon tudnak a skandinávok, akik most már tartósan viszik a prímet a szerzői fronton csakúgy, mint kasszarobbantásnál. Ráadásul mindkét irányvonal nemzetközileg is dübörög, hol egy Susanne Bier-film nyer Oscar-díjat, máskor pedig a Fejvadászok dönti meg a nemzetközi értékesítési rekordokat. Utóbbi ráadásul éppúgy Jo Nesbo szüleménye, mint a most szóban forgó Jackpot. Igaz, utóbbinak csak az ötletét adta Nesbo, ő álmodta a sztorit, a forgatókönyvet és a rendezést viszont Magnus Martnes vállalta magára. Nesbo kiadatlan története olyan, mint bűnügyi történetei, s ami miatt a skandináv mozit világszerte szeretik és (el)ismerik: véres, izgalmas és nem hiányzik belőle a fekete humor sem. A Jackpotban egyszeri melósok ütik meg egy tippmix-szelvénnyel a főnyereményt, kapzsiságuk mellett azonban a véletlenek furcsa összejátszása egyszerre okozza vesztüket. A helyi rendőrök mindenesetre egy vérben úszó férfi visszaemlékezése alapján igyekeznek rekonstruálni a több halálos áldozattal járó morbid bűnügyet.
Rontó Ralph
A Disney hadviselése minden animációt gyártó stúdió ellen tovább folytatódik. A Rontó Ralph ráadásul egy izgalmas kísérlet, amely a nosztalgia és retró jegyében megidézi a nyolcvanas évek C64 (vagy még azt megelőző) időszakát. A Rontó Ralph egy nyolcvanas évek eleji nyolcbites játék karaktere. Mai szemmel nézve együgyű animáció és történet közepette szórakoztatja a gyerekeket immár harminc éven át. Egy nap azonban ráun a monoton melóra. A Rontó Ralph részben a Toy Story – Játékháború sémáját követi, miszerint éjszaka és „munkaidőn kívül” teljesen más életet élnek a játékkarakterek, másrészt humorral és iróniával tekint saját magára.
Szerelem
Michael Haneke a kortárs európai szerzői film egyik legkiemelkedőbb alakja, aki az elmúlt években akkor okoz meglepetést, ha éppen nem nyer fődíjat egy filmje. A Szerelem gond nélkül kapta meg idén az Arany Pálmát a legrangosabb A kategóriás fesztiválon Cannes-ban, s a nemzetközi filmkritikusok szövetsége, a FIPRESCI is neki adta az év legjobb filmjének járó nagydíját. Haneke Szerelem című filmjében mindezek felett egy élő legenda, Jean-Louis Trintignant brillírozik, de partnere Emanuelle Riva sem szürkül el mellette. A Szerelem egy élethosszig tartó házasság végét, a halál előtti pillanatokat mutatja be, megrázó elmélyültséggel és realizmussal. A történetben a feleség két egymást követő agyvérzés után a leépülés végső stádiumába kerül, férje pedig az utolsó pillanatokat is vele akarja tölteni, még ha ez számára is fájdalommal jár.