Szomorúan, ironikusan és drámaian a halálról

A hét mozibemutatóiban véletlenül, vagy sem, de a halál játssza a központi szerepet. Fekete komédia, thriller, szerzői film a premierek között.

kgy
2012. 11. 01. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jackpot

Valamit nagyon tudnak a skandinávok, akik most már tartósan viszik a prímet a szerzői fronton csakúgy, mint kasszarobbantásnál. Ráadásul mindkét irányvonal nemzetközileg is dübörög, hol egy Susanne Bier-film nyer Oscar-díjat, máskor pedig a Fejvadászok dönti meg a nemzetközi értékesítési rekordokat. Utóbbi ráadásul éppúgy Jo Nesbo szüleménye, mint a most szóban forgó Jackpot. Igaz, utóbbinak csak az ötletét adta Nesbo, ő álmodta a sztorit, a forgatókönyvet és a rendezést viszont Magnus Martnes vállalta magára. Nesbo kiadatlan története olyan, mint bűnügyi történetei, s ami miatt a skandináv mozit világszerte szeretik és (el)ismerik: véres, izgalmas és nem hiányzik belőle a fekete humor sem. A Jackpotban egyszeri melósok ütik meg egy tippmix-szelvénnyel a főnyereményt, kapzsiságuk mellett azonban a véletlenek furcsa összejátszása egyszerre okozza vesztüket. A helyi rendőrök mindenesetre egy vérben úszó férfi visszaemlékezése alapján igyekeznek rekonstruálni a több halálos áldozattal járó morbid bűnügyet.

Rontó Ralph

A Disney hadviselése minden animációt gyártó stúdió ellen tovább folytatódik. A Rontó Ralph ráadásul egy izgalmas kísérlet, amely a nosztalgia és retró jegyében megidézi a nyolcvanas évek C64 (vagy még azt megelőző) időszakát. A Rontó Ralph egy nyolcvanas évek eleji nyolcbites játék karaktere. Mai szemmel nézve együgyű animáció és történet közepette szórakoztatja a gyerekeket immár harminc éven át. Egy nap azonban ráun a monoton melóra. A Rontó Ralph részben a Toy Story – Játékháború sémáját követi, miszerint éjszaka és „munkaidőn kívül” teljesen más életet élnek a játékkarakterek, másrészt humorral és iróniával tekint saját magára.

Szerelem

Michael Haneke a kortárs európai szerzői film egyik legkiemelkedőbb alakja, aki az elmúlt években akkor okoz meglepetést, ha éppen nem nyer fődíjat egy filmje. A Szerelem gond nélkül kapta meg idén az Arany Pálmát a legrangosabb A kategóriás fesztiválon Cannes-ban, s a nemzetközi filmkritikusok szövetsége, a FIPRESCI is neki adta az év legjobb filmjének járó nagydíját. Haneke Szerelem című filmjében mindezek felett egy élő legenda, Jean-Louis Trintignant brillírozik, de partnere Emanuelle Riva sem szürkül el mellette. A Szerelem egy élethosszig tartó házasság végét, a halál előtti pillanatokat mutatja be, megrázó elmélyültséggel és realizmussal. A történetben a feleség két egymást követő agyvérzés után a leépülés végső stádiumába kerül, férje pedig az utolsó pillanatokat is vele akarja tölteni, még ha ez számára is fájdalommal jár.

Silent Hill – Kinyilatkoztatás

2006-ban a számítógépes játékként már világsikert aratott Silent Hill nagy reményekkel érkezett a mozikba, ám 50 milliós költségvetése ellenére nem váltotta be olyan módon a reményeket, mint például a Resident Evil-széria. Most egy második nekifutással igyekeznek a filmvilágba visszacitálni, amelyben az összekötő kapocs az első részben is szereplő Sean Bean. Ezúttal a férfi eltűnése után a lánya indul keresésére, s jut el ő is Silent Hillbe. A Silent Hill – Kinyilatkoztatás 3D-ben igyekszik borzolni a kedélyeket. A meglepően színvonalas vizuális ábrázolás mindössze 20 millió dollárba került, így siker esetén jó eséllyel várható belátható időn belül a franchise következő epizódja.

Az utolsó műszak

Jake Gyllenhaal a Donnie Darko után jó eséllyel pályázat a következő generáció legfontosabb színésze címére, s bár a számára elérhető és tehetségének kijáró karriert még nem sikerült maradéktalanul befutnia, Oscar-jelölése már van, és még mindig csak 33 éves. Egy rövid pauza ellenére tartósan a hollywoodi élvonal és szűk elit tagja, s ezt legújabban Az utolsó műszakban egy kopasz zsaru szerepében igyekszik bizonyítani. Michael Pena oldalán rettenhetetlen kopókat alakítanak, akiket csak az igazság kiderítése és az utcák megtisztítása érdekli, s persze hogy egy komoly maffiafőnökkel akad össze a bajszuk, aki nincs hozzászokva, ha nem tisztelik. Az éjszakai műszak a manapság még mindig divatos kézi kamerás technikával hozza élmény közelivé az akciójeleneteket, s a hitelességhez sokat tett hozzá, hogy a két főszereplő öt hónapon keresztül 12 órás műszakokban tanulta a szakmát Los Angeles-i rendőrökkel járőrözve.


A korábbi hetek mozibemutatóiért klikk ide gyorsan!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.