Márkus Dóra még a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textiltervező és nyomottanyag-tervező alapképzésére járt, amikor megálmodta a Dorideát. Az egyetemen tanultakat szerette volna kamatoztatni, továbbgondolni; kézzelfoghatóvá akarta tenni ötleteit, és nem utolsósorban borzasztóan vonzotta a márkaépítés. – Nyomottanyag-tervező szakon nagyon sok mintát terveztem, kíváncsi voltam, hogy ezeket az általam tervezett anyagokat hogyan tudom életre kelteni – mesél a kezdetekről Dóra, aki jelenleg az egyetem mesterszakán tanul.
A textilekből készült Doridea ékszerek elődjei már művészeti tanulmányai kezdetekor megszülettek, a márkát viszont már menedzserével közösen indították el. Dóra és Zimmer Zsófi régóta barátnők. Zsófi közgazdászként végzett a Corvinus Egyetemen, mindig is vonzotta a divat világa, így folyamatosan figyelemmel kísérte barátnője kísérletezéseit, és persze szívesen is viselte a megszületett ékszereket (ezekkel mindig nagy sikert aratott a hétköznapokban, sokszor leszólították az utcán, hogy megtudják, ki készítette a csodás ékszereket).
Mindkettőjükben szinte egyszerre fogalmazódott meg: közösen, saját szaktudásukat kamatoztatva, tudatosan építsék fel a Doridea márkát. Fél év kemény munka – arculat-, logó-, weblaptervezés – előzte meg az első kollekciót, amellyel tavaly tavasszal debütáltak. Minimális kezdőtőkével indultak, azóta lassan, de fokozatosan haladva építkeznek. A bevételt rögtön visszaforgatják, céljuk, hogy megvessék a lábukat a hazai piacon, ezután szeretnék lassan a nemzetközi piacot is megnyerni maguknak.
Itthon még nagyon kevés az ilyen együttműködés: a pályájuk elején lévő tervezők sok nehézséggel szembesülnek saját márkájuk megalapításánál és piacra vezetésénél. Minden márka esetében elengedhetetlen az üzleti szempontok tudatos figyelembevétele és alkalmazása.
– Éreztem, hogy egyedül kevés vagyok egy márka felépítéséhez, be kellett látnom, hogy ennek a kézben tartásához egy szakember segítségére van szükségem. Fontos a kontroll, hogy van, aki a meglátásaival más szemszögből nézve segíti a tervezést. Zsófival való munkakapcsolatunknak az előnyére vált, hogy régóta ismerjük egymást: bár különböző személyiségek vagyunk, mégis hasonló az ízlésünk és folyamatosan inspiráljuk egymást– fogalmaz a Doridea tervezője, aki imád a textúrákkal, a formákkal kísérletezni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!