Ha a század eleji Budapesttel, és nem a vámpírtémával reklámozták volna Benedek Szabolcs regényét, talán hamarabb kerül a kezembe. De így is kénytelen voltam újragondolni azt az álláspontomat, amelyet felelőtlen olvasóként részben a könyv borítóján díszelgő háromdimenziós vércsepp alapján alakítottam ki, részben pedig az alapján, hogy eleve nem érdekelnek a vámpírregények. A Vérgróf esetében viszont jól megírt, szerethető könyvvel van dolgunk, amely hazai tartalommal tölti meg a vámpírtörténetet. Végre egy jó lektűrt tarthatunk a kezünkben. Akár azt is meg lehet kockáztatni, hogy a nem is annyira véres vérgróf története (közönség)filmre kívánkozik.
A könyv játékos utalásai önmagában is elszórakoztatják az olvasót: egy kávéházban Ady Endre bukkan fel, hogy elmondja véleményét a sápadt, idegenből jött grófról, Rákóczi Lipótról, aki egy elsötétített kastélyban él, és még soha nem látta senki enni. A gróf kastélya egyébként eredetileg a pesti Pongrácz-rezidencia, a bolond várúrról a gróf mesél az újságírónak, Szállási Titusznak, hozzátéve hogy érdemes lenne megírni egyszer a történetet. Molnár Ferenccel általában a Vígszínházban találkozunk, ahol a legendás színésznő, Hunyady Margit veszi pártfogásába az egyik főszereplőt, a boldogtalan Tarnóczay Etelkát, és ahol egyszer még Bródy Sándor is felbukkan, eközben a Józsefvárosban talpraesett kisgyerekként emlékszik József Attilára egy idős asszony, Mihucz Ervin édesanyja. Az utalások sorát hosszan lehetne folytatni a Macskafogóval bezárólag, amelyből majdnem minden öt és negyvenöt év közötti magyar tévénéző álmából fölkeltve is folyékonyan tud idézni, „mint az köztudott”.