A tervek szerint 2015 végére fejeződhet be a Széll Kálmán tér korszerűsítése és esztétikusabbá tétele, amire 4,2 milliárd forint áll rendelkezésre – mondta el a Találkozzunk az óra alatt! elnevezésű rendezvénysorozat tegnapi megnyitóján dr. Szeneczey Balázs, Budapest Főváros Önkormányzata városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese. A tervpályázat lebonyolítására – amelynek eredményeit a Design Terminálban lehet megtekinteni január 8-ától 20-áig – bruttó 22 millió forint állt rendelkezésre. A 2012. november 13-i határidőig 23 pályamű érkezett be. Az I., II. és XII. kerület főépítészei, a Magyar Építész Kamara, a Magyar Építőművészek Szövetsége, a Magyar Mérnök Kamara, valamint a Főváros és a BKK szakértőiből álló 11 tagú bírálóbizottság, Finta Sándor fővárosi főépítész elnökletével, és Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató részvétele mellett döntött a nyertes pályázóról, aki elvégezheti a tér építészeti tervezési feladatait, együttműködve a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.-vel, mint a közlekedéstervezésért felelős generáltervezővel.
A cél, hogy vonzó és „okos” városi köztér jöjjön létre, egységes arculattal. 2012. december 11-én vált nyilvánossá a Széll Kálmán tér újratervezésére kiírt urbanisztikai és építészeti tervpályázat eredménye. Az átalakulás érinteni fogja többek között a rendezetlen bódék sorsát is. Szeneczey kiemelte, hogy a részletes tervezésnél a közösségi közlekedési, gyalogos és kerékpáros szempontokat is figyelembe veszik, és új mozgólépcsőkkel és lifttel akadálymentes kapcsolat jön létre a Várfok utca felé, továbbá csökkenni fog a buszok által elfoglalt terület is. Az ütemezési terv szerint 2014 tavaszán kezdődhet meg az építkezés, és várhatóan 2015 végére zárul majd le.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint nem érkezett be nagyon átütő, új javaslat. Utalt rá, hogy korábban alaptalanul kérték számon a fővárosi önkormányzaton a tér rendezését, a látszólagos késlekedés oka ugyanis az volt, hogy csak alapos előkészítést követően szerették volna meghirdetni a pályázatot. Ez azt is jelzi, hogy alapvetően nem a Széll Kálmán tér szerkezetével van gond, hanem azzal, hogy kényelmetlen, szűk gyalogosfolyosói vannak, és sok a holttér és felesleges a hurokvágány.