− Megjárta Londont is, évek óta az Egyesült Államokban él, ahol zenészként nevet szerzett magának. Hogyan került gitár a kezébe?
− Professzionális szinten, koncertező zenészként 1996-ban kezdtem el muzsikálni. Akkoriban a blues nagyon ment Magyarországon. Még lemez sem kellett hozzá: szinte minden művelődési ház élő blueszenét akart. A kilencvenes évek közepén a dolgok rosszabbra fordultak, az évtized végére, a támogatások megszűntével a művelődési házak legtöbbje megszüntette a zenei produkciókat, más műfajok felé fordultak a klubok is. Szerencsésen olyan zenekarban játszottam, amellyel még pár évig tudtunk külföldön turnézni, de elégedetlen voltam a játékstílusommal, tanulni akartam, többet akartam tudni a műfajról. Úgy éreztem, már annyi energiát fektettem bele a muzsikálásba, hogy ezen a szinten nem állhatok meg. Megéltem a zenélésből, anyagi szempontból panaszkodásra nem volt okom, művészileg akartam továbbfejlődni. Végül úgy döntöttem, szerencsét próbálok az Egyesült Államokban. 2004-ben kimentem egy ideiglenes, hat hónapos munkavállalási vízummal, amit átváltottam művészvízumra: másfél év után már megint zenélésből éltem.
− Itthon nem tudott továbbfejlődni?
− Nagyon sok mentorom volt: elsősorban Fekete Jenő, akinek nagyon sokat köszönhetek. Aztán Szabó Tamás, akivel nagyon sokat játszottam. Mégis, amikor egy este beültünk a Fészek Művészklubba, s hajnaltájt körülnéztem, és egy csomó korosodó, idősödő zenészt láttam magába zuhanva, eldöntöttem: nem akarok ide eljutni, kell valami több. Nem a sikerről, a pénzről volt szó nálam, hanem arról, hogy életem végéig azt csinálhassam, amit szeretek, egyre magasabb színvonalon, és a művészetből normális ember módjára meg is tudjak élni. Ennyi. Nem akartam világhírű lenni: a hírnév sem most, sem akkoriban nem érdekelt.
− Térjünk vissza Amerikára: miből élt abban a másfél évben, amíg nem zenélt?
− Mosogattam. Nem úgy indult az amerikai pályám, hogy tárt karokkal vártak volna. Itthon aránylag megbecsült zenész voltam, játszottam fesztiválokon, de kint elölről kellett kezdeni az egészet. Sőt nem is elölről, hanem mínusz tízről. Nem ismertem ott senkit, egy teljesen új világban az egyetlen esélyed, hogy dolgozol. Mosogattam, szobát takarítottam, mosodában dolgoztam, és nem is szégyellem. Az összes bevándorlófajta melót elvégeztem. Ez még Alabamában volt, ahol nem igazán erős a blues műfaja. Közben a helyi bluesegyesülettel összeismerkedtem, lettek helyi támogatóim – szponzor kell ahhoz, hogy valaki státuszt váltson. A helyi bluesegyesület lett a szponzorom, az ő segítségükkel költöztem fel Memphisbe.