A rendező M. Night Shyamalan karrierje olyan sokat sejtetően indult, mint fénykorában egy-egy filmje. A kezdetben zömében kedvező kritikai visszajelzésekkel fogadott alkotások (A sebezhetetlen, Jelek, A falu) után azonban egyre inkább értetlenség fogadja a rendező filmjeit. A Hatodik érzék szerencsére még azok közé a Shyamalan-filmek közé tartozik, ahol a furcsa, nyomasztó hangulat és a történetvezetés még viszonylag békésen megfér egymás mellett. Willis itt is kiábrándult figurát hoz, ám ezúttal értelmiségi kiadásban. Jól menő gyermekpszichológust játszik, aki egy vészterhes éjszakán kénytelen végignézni, ahogy egy volt páciense végez a feleségével. A gyász feldolgozása mellett egy problémás ügy is a nyakába szakad, miután egy igencsak különös vízióktól szenvedő kisfiúval kezd foglalkozni. A sajátos orvos-beteg kapcsolat egyre furcsábban alakul. A Hatodik érzék is azok közé a filmek közé tartozik, amit másodjára más szemmel nézünk meg, lévén egy igen jelentős csavarra épül a történet, de a különös atmoszférának köszönhetően többszöri megtekintése sem okoz csalódást.
Terry G. nevét először akkor tanulta meg a világ, amikor a Monty Python utánozhatatlan kollázsanimációi kerültek ki a kezei közül, majd egyre inkább kezdte magát komoly filmrendezőként is ismertté tenné. G. sosem ment a szomszédba egy kis extremitásért, és azzal se lehetne vádolni, hogy nem szereti próbára tenni a nézők türelmét. A 12 majom azonban igencsak közérthető, már-már kommersz darabnak számít a direktor életművében. A filmben ráadásul van minden, mint a falusi búcsúban: időutazás, apokaliptikus jövő, forradalmi szervezet és Brad Pitt. Willis James Cole-ként 2035-ből, az 1997-es nagy járvány utáni világból tér vissza azzal a céllal, hogy megakadályozza a baljós eseményt. Csakhogy 1990-ben találja magát, ahol a jövőről festett rémes vízióit elmegyógyintézettel honorálják. A tét pedig nagy: ha nem szerez információt a 12 Majom Hadseregének mibenlétéről, akkor mindennek vége. Egyetlen reménysége egy pszichiáternő, aki lassan kezd hinni Cole igazában.