Szabó Noémi művészettörténész, a kiállítás társkurátora elmondta, hogy az alapítvány festészeti és szobrászati gyűjteménye után ezúttal a grafikai kollekcióból válogattak, és a grafika határterületéhez tartozó műfajokból (fotó, installáció) is bemutatnak műveket. Mint mondta, azt akarják felvillantani, hogy Magyarországon a 60-as évektől máig hogyan fejlődött a grafika, amely általánosabb értelemben romantikus műfajnak is tekinthető. A kiállítás címében szereplő utópia pedig a pozitív jövőképre utal és arra, hogyan érvényesül a romantikus és utópikus gondolat a XX. század második felének magyar művészetében – hangsúlyozta ki a kurátor.
A tárlat anyagát négy témakörre osztották, mint a test, a természet, a történelem és a tudomány. Ötvenhárom művész 1-2 munkával szerepel, a rendező elv pedig az volt, hogy az idősebb vagy már eltávozott nagy mesterek munkái mellett a hasonló gondolkodású fiatalok is jelenjenek meg. Együtt mutatják be például Kondor Béla diplomamunkáját, a Dózsa-sorozatot Szemethy Imre diplomamunkájával, az Ulysses-sorozattal, valamint Szépfalvi Ágnes közösen szerepel Nemes Csabával, ugyanis mindketten pici krétarajzokat készítettek.
Szabó Noémi végül hozzátette, hogy az Örökmozgó Filmmúzeummal közösen márciusban Cinema Utópia filmklubot hoznak létre, és négy nap alatt négy filmet mutatnak be a romantika-utópia témakörében.