– Számos hazai zenekarban számítasz a fúvós szekció oszlopos tagjának: a népzenei gyökerekből táplálkozó Ghymes együttestől kezdve a New Orleans-i fekete dzsesszt játszó Jambalayán át a Hammond-orgonával és újabban Andy Hefler személyében amerikai énekessel felálló, blues-funk stílusú Kéknyúl Hammond Bandig. Ez a sokoldalúság érhető tetten saját formációd, a Kultúrfunk zenéjében is?
– Bár a végzettségem dzsesszzenész, kifejezetten rhythm & bluesos, funkos szaxofonosnak tartom magam. Saját lemezemen azt szerettem volna megmutatni, milyen az, amikor kiszabadulok a kötött tradíciók szorításából: megpróbáltam ezeket a formákat a szokásosnál szabadabban kezelni. Alaptermészetem szerint optimista, derűlátó ember vagyok, általában ezt a vidámságot igyekszem belecsempészni a dalokba. Persze ahogy minden ember többféle személyiséget hordoz magában, úgy időnként nekem is vannak mélypontjaim. A zenémben néha ezek a szomorkásabb hangulatok is megfogalmazódnak, úgyhogy a CD – az elmúlt öt év lenyomata – valóban sokszínű, de ez mind én vagyok. Itt tartok most.
– Hogyan alakult a zenei pályafutásod? Kik hatottak rád az évek során?
– Talán furcsán hangozhat, de kezdetben inkább a képzőművészet érdekelt: gyerekként focizás helyett folyton rajzoltam és bújtam a képregényeket. Igaz, otthon közben állandóan szólt a dzsessz, úgyhogy már kiskoromban rajongtam Oscar Petersonért is. A zene szeretetét muzsikus édesapámtól örököltem, az ő hatására tanultam kilenc éven át klasszikus zongorát. Aztán felvettek egy rajz tagozatos osztályba, és végre annyit rajzolhattam, amennyit csak akartam – paradox módon éppen ekkor kezdtem el komolyan szaxofonozni. Húsz évvel ezelőtt kaptam kezembe az első hangszerem, és azóta elválaszthatatlanok vagyunk.
Érettségi után rögtön bekerültem egy bluesbandába, jártuk az országot, toltuk füstös kiskocsmákban és óriási fesztiválokon egyaránt – tizennyolc évesen például már muzsikáltam a Sziget Fesztiválon. Közben elvégeztem az Erkel Ferenc dzsesszkonzit – ismertebb nevén a „Postást” –, de hogy a művészet vizuális megjelenési formájához se legyek hűtlen, szereztem egy tanári diplomát mozgóképkultúra és médiaismeret szakon. 2006-ban részt vettem Branford Marsalis egy malajziai mesterkurzusán, ami nagyban meghatározta szaxofonos pályámat, de hatalmas lökést kaptam a legendás Orszáczky Jackie-től is, akivel még volt szerencsém együtt turnézni itthon és Erdélyben. 2007-ben diplomáztam a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Azóta különféle formációkban zenélek a barátaimmal, és tanítok a Rácz Aladár zeneiskolában.