Sokan elég merész húzásnak tartották, hogy rögtön az első lemezén csak saját dalok szerepelnek, de Karosi Júlia úgy érezte, hogy meg kellett írnia és el kellett énekelnie az élményeit. A Stroller of the City Streets arról szól, hogyan talált rá a hivatására, a zenei pályára. Hosszú utazás volt ez, amelybe még egy filozófia–esztétika diploma is belefért. Bár zenészcsaládból származik, hatéves korától zongorázott, később hegedült és kórusban énekelt, az érettségi után úgy gondolta: nem marad a zenei pályán. A zongorától mégsem tudott elszakadni, és mire befejezte a bölcsészkart, az otthoni improvizálásból sikeres felvételi lett a Zeneakadémia dzsesszének szakára.
Még az egyetemi évek alatt alapította meg a Karosi Júlia Quartetet, velük vette fel az első lemezt, amely először itthon szerzői kiadásban (a Hangvető terjesztésében) jelent meg, majd még ugyanabban az évben, 2012-ben Japánban is. A nagylemez mellett kiadtak Karosi Júliától egy EP-t is, You Stepped Out of a Dream címmel, ezen négy feldolgozás szerepel. – Nagyon szép tündérmeséket lehetne kitalálni arról, mindez hogyan történt. De az igazság az, hogy egyszerűen elkezdtem külföldi kiadóknak küldözgetni az itthon felvett, kész anyagot, és egy japán kiadónak annyira megtetszett, hogy azonnal jelezte: kiadná a lemezt – meséli Karosi Júlia. – A Whereabouts Records elég speciális dolgokat ad ki, főleg elektronikus zenét és dzsesszt, és ezekben a műfajokban is a modern, kísérletező zenéket részesíti előnyben.
Japánban népszerűek a magyar muzsikusok, Júlia szerint elsősorban a Kodály-módszer ottani ismertségének köszönhetően van komoly presztízse a magyar zenének. Ezenkívül a dzsessznek is nagyon nagy piaca van, sok klub működik, és még léteznek a klasszikus értelemben vett, hatalmas lemezboltok. Lemezbemutató koncertje még nem volt a quartetnek Japánban, és a karácsony előtt megjelent lemez ottani fogadtatásáról sem lehet még sokat tudni, de Júlia reméli, a tény, hogy az album megjelent külföldön, itthon is nagyobb figyelmet kelt majd.