Hogy mindmáig nem sikerült megalkotni a tökéletes rockzenekar összetevőinek leírását, arra a számos szép reménnyel induló supergroup csúfos kudarca és a mindenféle hátszél ellenére látványosan földbe álló banda esete szolgáltat meggyőző példákat. Szerencsére a rock’n’roll még mindig teret enged az alulról jövő kezdeményezéseknek, és így előfordulhat, hogy hirtelen és a semmiből (persze csak látszólag, mert a tagok előtte már számos formációban kipróbálták magukat) előlép egy zenekar, mely pimasz lazasággal hajlítja meg maga körül a teret és gyűri maga alá az időt.
Ilyen zenekar a 40 Days is, mely rokonszenves nemtörődömséggel Budapesten jelölte ki székhelyét, annak ellenére, hogy tagjai sem a kilencvenes évek Angliájában, sem a kétezres évek New Yorkjában nem tűntek volna tájidegen elemnek azzal a jótékony pszichedéliába mártott, elmélyülésre és önfeledt ugrálásra egyszerre csábító, ugyanakkor nagyon is popos és energikus gitárzenével, amit februárban elkészült hatszámos, cím nélküli, angol nyelvű kislemezükön nyújtanak át.
A 40 Days jelentős többsége
Fotó: Máté Péter
Lehet, hogy a siker titka – az anyag rövid időn belül begyűjtött néhány igen kedvező kritikát a zenei újságírást jelenleg meghatározó blogszférában – a következőképpen határozható meg: végy három grafikus-vizuális szakembert, az egyikük legyen történetesen egy karizmatikus énekesnő, adj hozzá még egy belpolitikai újságírót (ez esetben lapunk munkatársát) meg a ritmusból és a jókedvéből nehezen kizökkenthető dobost, aki civilben informatikus szakemberként egy nagy nemzetközi cég ügyfeleinek idegszálait simítja ki, ha gondjuk támad.
Persze ahhoz, hogy az olvasó képbe kerüljön a 40 Days kínálta zenei varázslattal, talán érdemesebb lenne hatásokról meg példaadó zenekarokról beszélni. Szokás velük kapcsolatban emlegetni például a Cocteau Twinst meg a Sundayst, de említhetnénk a Siouxsie and the Banshees nevét is, de a példák amennyire jók, annyira hozzávetőlegesek. Tény persze, hogy az említett formációkhoz hasonlóan ez esetben is meghatározó tényező az énekes lány plusz zenész srácok felállás, de semmiképp sem egy utánérzés-zenekarról van szó. A banda honlapján olvasható önmeghatározás, vagyis a dream pop (amit ők maguk is egy róluk szóló cikkből vettek át) már közelebb visz a lényeghez: belső utazásra csábítanak a számok, de az a vidámság és slágeresség, ami a számokból árad, kissé csalóka.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!