Francia sztárénekesnő a tavaszi fesztiválon

A világ egyik legkeresettebb szopránja, a francia Patricia Petibon lép fel hétfőn este a Müncheni Kamarazenekarral a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében.

Grund
2013. 03. 29. 18:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A műsor Mendelssohn h-moll vonósszimfóniájával kezdődik és elhangzik Verdi e-moll vonósnégyesének kamara-zenekari változata. Az énekesnő a száz éve született brit zeneszerző, Britten Les Illuminations – Színvázlatok című darabjában lép pódiumra, és bemutatva barokk repertoárját Purcell Dido és Aeneas című operájából Dido búcsúját énekli.

Az 1950-ben alapított Müncheni Kamarazenekar nemcsak régi- és romantikus zenét játszik, hanem hangsúlyos a kortárs repertoárja is, Johann Sebastian Bach alkotásai mellett gyakran megszólaltatják Amadeus Hartmann, Sofia Gubaidulina, Anton Webern, Tigran Mansurian, Giacinto Scelsi, Barry Guy, Thomas Larcher, Valentin Szilvesztrov és a Németországban élő Illés Márton kompozícióit. Az együttes művészeti vezetője Alexander Liebreich.

Patricia Petibon a William Christie és a Les Arts Florissant által indított barokk felfedezésekben, főként a francia Rameau életművének feldolgozásában tűnt fel. A Gáláns Indiák című Rameau-operában magas fokú zeneiségével, játék- és mozgáskultúrájával is kiemelkedett. Már gyermekkorában is sokféle művészeti ág iránt érdeklődött a képzőművészettől a zenéig, zongoratanulmányai után kezdett énekelni a Párizsi Konzervatórium mestere, Rachel Yakar irányításával.

1996-ban az Opéra National de Paris-ban szintén Rameau-műben, az Hippolytus és Ariciában debütált, majd sorra elénekelte a fontos lírai koloratúr szerepeket, Blondét Mozart Szöktetés a szerájában, Norinát a Don Pasqualéban. Fokozatosan tért át drámaibb művekre, de még mindig lírai szerepekben. Emlékezetes alakítást nyújtott Zerbinettaként Richard Strauss darabjában, az Ariadne Naxosban címűben, játszotta Giuniát a Lucio Sillában(Mozart), Angelicát Haydn Orlando Paladinójában.

Genfben a Hoffmann meséiben a daljáték mindegyik hősnőjét, Olympiát, Antóniát, Giuliettát és Stellát is ő formálta meg ugyanabban az előadásban. 2010 nyarán Salzburgban az operairodalom egyik legnehezebb szerepében, Alban Berg Lulujának címszerepében mutatkozott be sikerrel.

Petibon dal- és oratóriuménekesként is elismert, a koncertprogram ízelítő sokrétű tehetségéből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.