Andrew G. Vajna, a nemzeti filmipar megújításáért felelős kormánybiztos elmondta, hogy két amerikai filmes, Oliver Stone és Joe Eszterhas után egy európai rendező-forgatókönyvírót látnak vendégül a harmadik Filmíró hétvégén, hogy a hallgatók megismerkedjenek az európai megközelítéssel is.
Az Evita, a Lángoló Mississippi, az Angyalszív vagy a Pink Floyd – A Fal című film alkotóját Madarász Isti filmrendező a többi között arról faggatta, hogy milyen kapcsolat van a rendezés és a forgatókönyvírás között. Alan Parker elmondta, hogy természetes folyamatnak tartja, ha a forgatókönyvírók idővel rendezni akarnak, hiszen frusztráló érzés, hogy a rendezők más elképzelésekkel valósítják meg a filmet. Ő – sok megírt forgatókönyv után – a BBC felkérésére rendezett először játékfilmet. Alan Parker szerint az Egyesült Királyságban ennek az alkotásnak a révén ismerték meg a nevét.
A beszélgetésen szóba került az egyik első munkája, a Bugsy Malone. Felidézte, akkoriban az angol filmipar nagyon kevés filmet készített, ő az amerikai típusú forgatókönyvekben látta a kiutat, ebből született ez a gyerekgengszterfilm, a Keresztapa paródiája. Megjegyezte, korábban tipikus brit történeteket alkotott, az akkor született könyvek többsége az asztalfiókban végezte. A Bugsy Malone-t a gyermekeinek írta, azóta ez az egyik legtöbbször előadott iskolai színdarab az Egyesült Királyságban. A világhírt meghozó Éjféli expresszről elmondta, hogy a forgatókönyvet író Oliver Stone-t szörnyen ellenszenvesnek találták, ám végül el kellett ismerniük, hogy kitűnő munkát végzett, később Stone Oscar-díjat is nyert érte. „Nagyon fontos, hogy a saját verziómat írjam meg” – vallotta a forgatókönyvírói munkáról, hozzátéve, hogy sokszor átírja a megkapott forgatókönyvet a saját ízlése szerint. Megjegyezte, kevés az eredeti ötletből születő könyv, ő például az Angyal a lépcsőn című 1999-es filmjét egy bestseller memoár alapján írta. Felhívta a figyelmet arra is, hogy sokszor novellákból jobb filmet lehet készíteni, mint bonyolult regényekből. Példaként említette az Angyal a lépcsőnt, amelynek a rendezői változatából közel egyharmadnyit ki kellett vágni, mert túl hosszú lett. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb lett volna oldalakat kidobni forgatókönyvből, mint utólag vágni – jegyezte meg.