A Tiziano című kiállítás az itáliai és európai festészet 16. századi aranykorszakát mutatja be a Quirinale római elnöki palota egykori istállóiból lett kiállítótermekben. Az olasz, európai és tengeren túli múzeumokból érkezett festmények a „reneszánsz zseni” munkásságát kísérik végig – írta az olasz sajtó arra emlékeztetve, hogy a legutolsó Tiziano-retrospektívet Olaszországban 1935-ben Velencében rendezték.
A június 16-ig látható római kiállítás ugyanakkora teret szentel Tiziano szakrális és profán témájú festményeinek: a madridi Prado adta kölcsön a Krisztus sírbatétele (1559) című képet, és ugyaninnen jött Tiziano időskori önarcképe is (1565–66). A legtöbbet utánzott Tiziano-festményként ismert Flora (1517) a firenzei Uffizi-képtárból érkezett, az egyik leghíresebb műnek tartott Férfi kesztyűvel (1524–25) pedig a párizsi Louvre-ból, mely a Napkirály, XIV. Lajos magángyűjteményének része volt. Kiállították a firenzei Pitti-palota gyűjteményéből érkezett, Koncert (1511) című festményt is, amelyet sokáig Giorgionénak tulajdonítottak.
Az 1480-ban, a mai venetói Pieve di Cadoréban született Tiziano Velencében élte le életét, itt nyitott festőműhelyt, itt vált a Serenissima köztársaságának hivatalos és kedvelt festőjévé. Velencében halt meg pestisben, 1576-ban.